Depo Otomasyonu, Depo İstihdamını Etkiliyor mu?

Tedarik Zinciri Yatırımını Teşvik Eden Yenilikler ve Müşteri Beklentisi
4 Haziran 2018
Talep Modellemesi ve Tedarik Zinciri Tasarımı
7 Ağustos 2018

Depo Otomasyonu, Depo İstihdamını Etkiliyor mu?

Sürücü istihdamı nereye kayıyor?

Birleşik Devletler’deki uzun süredir devam eden sürücü sıkıntısı azalmış değil. Şu an ülke çapında 51 bin sürücü açığı olduğunu söyleniyor.

Lojistik sektöründe çalışan kamyoncular arasında ücretler önemli bir sorun olarak listelense de tek sebep bu değil. Evden uzakta geçirilen süreler de sürücü adaylarını uzak tutarak taşımacılık için gerekli istihdamın önünde engel oluyor.

Diğer konu ise işin tehlikesi. Kamyonculuk, ülkedeki (ABD) en tehlikeli mesleklerden biri olmaya devam ediyor. 2016 yılında motorlu taşıt operatörleri arasında 1.000’den fazla ölüm vakası yaşandı. Ticari bir sürücü olmak, kolluk kuvvetlerinde çalışıyor olmaktan sekiz kat daha tehlikeli.

Depo operasyonlarında artan istihdam

Muhtemelen duymadığınız şey, potansiyel sürücü adaylarının seçtiği başka bir sektörün var olması: Depolar.

Grafik, beş yıllık bir dönemde, genel perakende istihdam sektörüne ve kamyon istihdam sektörüne kıyasla, depo istihdam artışı arasında açık bir eşitsizlik olduğunu göstermektedir. Depo istihdam oranı %46 artarken, perakende sektörü %7, kamyoncu istihdamı ise %6 arttı.

Otonom depolar çalışmalarına özellikle, Alibaba ve JD.com gibi uluslararası devler, iddialı bir şekilde devam ediyor. Ancak bu çalışmalar ve teknolojiler sahada uygulamaya geçilmesinden daha çok manşetler ortaya konuyor gibi görünmektedir. Bunu sadece, istihdamın depo sahasında büyüdüğünü söyleyen rakamlar değil, depo yöneticileri de kendileri de söylüyor.

Depo ve Eğitim Konseyi (WERC) tarafından yapılan yakın tarihli bir araştırmaya göre, Depo yöneticilerinin üçte ikisinden fazlası, teknolojik uygulamaların manşetlerde ve konferanslarda sıcak konular oluşturmaya devam etmesine rağmen, depo personellerinin operasyonlarında öncelikli olduğunu söylüyor.

Rapor, teknolojinin değil, depo personellerinin en büyük varlık olduğunu ve pek çok işletmenin bundan 10 yıl sonra bile gelişmekte olan teknolojileri uygulamaya almayı planlamadıklarını söylüyor.

Bu yazı freightwaves.com sitesinde yayınlanan Chad Prevost’un Where are the drivers going? Look no further than the warehouse yazısından çevrilerek derlenmiştir.

Comments are closed.