Son Noktaya Teslimat Seçenekleri Perakendeciler için Sürdürülebilir Değil

Talep Modellemesi ve Tedarik Zinciri Tasarımı
7 Ağustos 2018

Son Noktaya Teslimat Seçenekleri Perakendeciler için Sürdürülebilir Değil

Bir şirket içi dijital düşünce kuruluşu tarafından yapılan bir araştırma, perakendecilerin% 97’sinin, son noktaya teslimat için mevcut lojistik yöntemlerinin sürdürülebilir olmadığına inandığını ortaya koymuştur.

Raporda, dört müşteriden üçünün zamanında e-ticaret alışverişi teslimatları karşılığında harcama ve alışveriş sıklığını artıracağı tespit edilmiştir. Bu, haftada bir kez çevrimiçi yiyecek sipariş eden müşteri sayısının 2021 yılına kadar % 40’tan % 55’e yükselmesi anlamına gelmektedir.

Memnun müşterilerin % 74’ünün şu anda kullandıkları perakendecilerin hızlı ve etkili son nokta teslimat seçenekleri karşılığında harcamalarını % 12’ye kadar artıracağını bildirmiştir. İki saatlik teslimat, marka sadakatini % 55 arttıracak, ancak sadece % 19’u şirket tarafından sağlanacaktır.

Müşteri Sadakati Ve Memnuniyetsizliği

Çalışma ayrıca, sadık müşterilerin iyi bir son nokta teslimat hizmeti için ücretli bir üyelik satın almak isteyeceklerini ve% 65’inin alternatif teslimat hizmetleri kullanmaya istekli olacağını göstermiştir. Müşterilerin % 59’unun yüksek teslimat fiyatlarından, % 47’sinin aynı gün teslimat seçeneğinin olmamasından ve % 45’inin geç teslimatlardan memnun olmadığını belirtmiştir. Memnun kalmayan müşteriler arasında % 48’i rahatsız edici perakendecilerle olan alışkanlıklarını bırakacak ve geri kalanı harcamalarını % 45 azaltacaktır. Müşterilerin sadece % 1’i teslimat maliyetinin tamamını karşılamaya isteklidir. Son nokta teslimi, tedarik zinciri giderlerinin % 41’ini oluşturmaktadır.

Perakendecilerin Son Nokta Teslimat Seçenekleri İçin Çözümler

Bulgulara göre, otomasyon ve teknoloji çözümleri perakendecilerin müşterilerin teslimat beklentilerini karşılarken, karlılığı artırmalarına yardımcı olabilmektedir. Bunlar arasında, son kar dağıtım seçeneklerinin işlenmesi ve kar marjlarında % 8 artış sağlayabilecek teslimat kasaları ile iade ve % 9 kar marjı artışına yol açabilecek mağaza bazında teslimatların % 50 artırılması yer almaktadır. Daha fazla mağaza otomasyonu uygulamak, depolama ve mağazalardan yapılan teslimatların lojistik maliyetini düşürmekte ve karı % 14 oranında artırmaktadır.

Comments are closed.