Lojistik Maliyetlerin Kar Oranı Makası Daralıyor

Lojistik Maliyetlerin Kar Oranı Makası Daralıyor

Dünyanın en büyük online perakende cirosuna sahip olan şirket olmak kolay değil. Yandaki grafik, dünyanın birçok yerinde önde gelen online perakendeci olan Amazon’un son on yılda büyürken milyonlarca müşterisine tüm bu paketleri zamanında gönderebilmek için kadar muazzam bir çaba harcadığını gösteriyor.
2006 yılında şirket giden lojistik operasyonlarına toplam 884 milyon dolar harcarken kargo ücretleri ve Prime üyelik aidatları şeklinde müşterilerden 567 milyon dolar lojistik gelir elde ediyor.
Bu rakamlarla net lojistik maliyeti 317 milyon dolar yani gelirlerinin yüzde 3 olarak ortaya çıkıyor.
2016 yılında şu ana kadar ise, Amazon’un net nakliye masrafları 456 milyar dolar yani, gelirinin kabaca yüzde 5’i olarak gerçekleşti ki bunlara geleneksel olarak lojistik açısından en zorlu ve lojistik maliyetleri arttıracak dönem olan 4. çeyrek rakamları dahil değil.

Son Projelerimiz
Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimi

İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde yürütülen…

Projeyi Görüntüle
Arzum Dış Kaynak Kullanım İhalesi

Türkiye’nin köklü markalarından, elektrikli ev aletleri sektörünün lider firması ARZUM,…

Projeyi Görüntüle