E-ticarette Aynı Gün Teslimat: Tüketici ve Müşteri Bakış Açısı

Tedarik zinciri danışmanlık
Dijital dönüşüm: Tedarik zinciri performansını yeni seviyelere çıkarmak
25 Nisan 2021
Tedarik Zinciri Yönetimi Hedeflerini Çoğu Şirket Engellere Rağmen Korudu
5 Ağustos 2021
lojistik teslimat

2. Müşteri Bakış Açısı: Aynı Gün Teslimat İçin Doğru Fiyat Ödeme İsteği

Önceki yazıda bahsedilen anketin sonuçları, tüketicilerin aynı gün teslimat hizmeti sunumuna aşinalıklarının ve buna yönelik tutumlarının karışık bir resmini çizse de lojistik ve tedarik zinciri profesyonelleri için oldukça ilgi çekici bir tablo çiziyor.

Görsel 1

Bir hizmet olarak aynı gün teslimat konusunda tüketici aşinalığı ülkeler arasında farklılık göstermektedir. 2013 anketinde Birleşik Krallık’ta yanıtlayanların yüzde 60’ı aynı gün teslimatı biliyordu veya kullanmıştı, bu oran Almanya’daki sayının kabaca yarısı kadardı. Ankete katılanların kabaca yüzde 50’si, 59 Euro’luk bir satın alma için 6 Euro veya 7 Euro’ya kadar ödemeye hazır olacaklarını belirtti. Tüketiciler, sepet değerinin yüzde 7 ila 8’inden daha düşük bir maliyete sahipse, aynı gün teslimatı çekici buluyor. Tüm ürün kategorileri için dönüşüm oranı aynı görünüyor. Yüksek ortalama sepet boyutlarına sahip olanlar, örneğin tüketici elektroniği (yaklaşık 330 EUR), sepet değerinin bir yüzdesi olarak teslimat maliyetleri 100 EUR’luk bir bakkal siparişi kadar önemli olmadığından, nüfuz etmesi daha kolay oluyor. 

3. Perakendeci Bakış Açısı: Online Satışlar İçin Katalizör Olarak Aynı Gün Teslimat

Aynı gün teslimat konusunda uzmanlaşan ilk perakendeci, ürünleri hemen istedikleri için e-ticaret satın alımlardan kaçınan müşterileri çekebilir ve mevcut müşterileri genellikle süpermarketlerden veya eczanelerden satın aldıkları ürünleri eklemeye teşvik edebilir.

New York Times

E-ticaret perakendecileri, B2C gönderilerinin ana kaynağıdır. Anında ürün erişimi, sabit perakendecilere karşı rekabetçi konumlarını önemli ölçüde iyileştirdiğinden, teslimat süresinin azaltılmasına büyük ilgi duyuyorlar. Aynı gün teslimatla, online perakende, toplam perakende payını daha da artırabilecek ve genellikle kendin yap ürünleri gibi online olarak satılmayan ürün kategorilerinin satışını destekleyebilecektir.

Çok kanallı perakendeciler için aynı gün teslimat, e-ticaret patlamasına katılmak için bir fırsat oluşturuyor ve aynı zamanda müşterilerine daha fazla kolaylık sağlıyor. 

Amazon’un 2009 yılında aynı gün teslimata geçmesi, birçok çok kanallı perakendeci tarafından bir tehdit olarak algılandı ve perakendeciler tarafından bir dizi girişim ve yeni oyuncuların ortaya çıkmasını tetikledi. 

Perakendeciler, aynı gün teslimatı sunmak için perakende satış ağlarından yararlanma olanaklarını değerlendirmektedir. Online perakendecilere göre avantajları, yerel ürün mevcudiyetidir. Bu durum gerekli zamanı ve aynı gün teslimat maliyetini de azaltır.

Aynı gün teslimat, tüm perakendeciler için hizmet seviyelerini iyileştirmek için büyük bir fırsattır, ancak yüksek derecede lojistik karmaşıklığı, e-ticaret için yeterli dijital dönüşümü yönetmeyi gerektirir. Depolar arasında gerçek zamanlı ürün görünürlüğü, çok kısa sipariş karşılama süreleri ve esnek son kilometre teslimatı gibi büyük lojistik ve depolama zorluklarının üstesinden gelinirken, lojistik maliyet tüketicilerin ödemek isteyeceği bir düzeye azaltılması gerekmektedir.

B2C gönderilerinin çoğunu üreten büyük perakendeciler, kritik bir e-ticaret alışveriş kitlesinin bulunduğu yoğun nüfuslu bölgelerde hızlı, kılcal lojistik dağıtım modu olarak aynı gün teslimatı kurumsallaştırabilir. Ancak bu durumda, kabul edilebilir bir lojistik maliyet ile çalışan kapsamlı, erişilebilir ve standartlaştırılmış bir dağıtım ağına da ihtiyaç duyulacaktır.

Perakendecilerin aynı gün teslimat sunarak ek avantajlar elde etmesi bekleniyor. Amazon’daki deneyimler, tek başına aynı gün teslimat seçeneğinin, ödeme sürecinde satın alma dönüşümünü yüzde 20 ila 30 oranında artırdığını gösteriyor. Anket sonuçları bu iddiayı desteklemektedir: Ankete katılanların yarısından fazlası, kendilerine aynı gün teslimat seçeneği sunulsaydı daha sık çevrimiçi satın alacağını söylüyor.

Bu yazı Ludwig Hausmann, Nils-Arne Herrmann, Jan Krause, and Thomas Netzer tarafından kaleme alınan” Same-day delivery: The next evolutionary step in parcel logistics” yazısında derlenmiştir. https://www.mckinsey.com/industries/travel-logistics-and-infrastructure/our-insights/same-day-delivery-the-next-evolutionary-step-in-parcel-logistics

Bir sonraki yazımızda konunun son boyutu olan Lojistik Servis Sağlayıcılar’ın perspektiften konuyu ele alacağız.

Comments are closed.