Online Gıda Sevkiyatı

Lojistik Maliyetlerin Kar Oranı Makası Daralıyor
2 Kasım 2016
Lojistik Merkezlerini Yoğun Sezon İçin Hazırlama
17 Kasım 2016

Önceleri niş bir fenomen olan online alışveriş, geçtiğimiz 16 yıl içerisinde giderek büyüdü ve yaklaşık 200 milyon Amerikalının kullandığı bir platform haline geldi. Uzun yıllar boyunca market alışverişine e-ticaret devrimi tarafından büyük ölçüde hiç el sürülmedi ama son zamanlarda, Amazon gibi önde gelen online perakendecilerin bu durumu değiştirmeyi açık bir şekilde şiddetle arzuladığını görmekteyiz.

Amazon şirketinin CFO’su Brian Olsavsky’nin vurguladığı en önemli nokta ise gıda malzemelerinin ve tüketim mallarının şirketin gelecekteki başarısı açısından ne kadar önemli olduğunun anlaşılmasıdır.

Gıda maddelerinin satılması açısından online perakendecilerin karşılaştığı en büyük zorluk her zaman lojistik ile ilgili olmuştur. Yanda gösterilen grafik bunun nedenlerini örneklerle açıklamaktadır. Ürünlerin nakliyesi söz konusu olduğunda ve tüketicilere çeşitli teslimat seçenekleri sunulduğunda, büyük çoğunluğunun en ucuz teslimat şeklini seçtiği görülmüştür. Gıda maddelerinin teslimi için hız çok kritik bir öneme sahip ve taze yiyecekleri tüketiciye hızlı, güvenilir ve düşük maliyetli bir şekilde ulaştırmak için bir yol bulmak kolay olmaktan çok uzaktadır.

Karşılaşılan lojistik problemlerden ötürü, son kilometre sorununu çözmek isteyen bir kaç büyük oyuncunun yakın gelecekte online yiyecek sektörünü domine etmesi beklenmektedir.

Comments are closed.