Yeni Lojistik Çözümleri Kullanan Kentlerde Tedarik Zinciri Sıkışıklığının Kötüleşmesi
16 Ocak 2020
Küresel Tedarik Zincirini Koronavirüs salgını nasıl etkiliyor?
1 Nisan 2020

İade oranları artıyor

Ters lojistik bir sayı oyunudur. Ve sayılar şaşırtıcı: Tersine Lojistik Derneği’ne göre, yılda 550 milyar dolardan fazla getiri kanallardan geçiyor – e-ticaret büyümeye devam ettikçe artacağı kesin bir rakam.

İkincisi, birçok çevrimiçi perakendeci iadelerde ücretsiz nakliye sunduğundan, ters lojistik son derece pahalı bir iş haline gelmiştir. Aslında, iadeler, her yıl 10 milyar sevkiyat üretiyor ve 50 milyar dolarlık büyük bir kâr kaybı taşıyor.

Ücretsiz iadelere gelince, müşteri dostu bu politikayı oluşturmaktan büyük ölçüde Amazon sorumludur. Bununla perakendecileri rekabetçi kalabilmek için davayı takip etmeye zorlamaktadır. Sonuç olarak, bugün, internetten alının ürünlerin iade oranları artık mağazadan satın alınan ürünlerin seviyesinin üç katından fazla olduğu ortaya çıkıyor.

İade Lojistiğinin Getirisi Yok

Geçen yıl ankete katılan müşterilerin yarısından biraz azı, ücretsiz gönderimin olumlu bir getiri deneyiminin en büyük belirleyicisi olduğunu söylerken, dörtte üçü, iade deneyiminin kendisinin daha fazla satın alma için bir perakendeciye geri dönme kararını önemli ölçüde etkilediğini bildirdi.

Müşterilerin %97’sinin büyük bir kısmının geri dönüş deneyimlerinin olumlu olduğu bir perakendeciden alışveriş yapma olasılığının yüksek olduğunu buluyor.

Aslında, Amazon, ücretsiz iade politikasını, daha önce kapsamda olmayan bir dizi ürünü, aralarında ev eşyaları ve mutfak aletleri de içerecek şekilde genişlettikten sonra geçen ay biraz daha sıkı bir şekle çevirdi. Şirket, söz konusu hareketin “müşteri deneyiminde sürekli yenilik yapma” stratejisinin bir parçası olduğunu söyledi.

Bu tür yenilikler maliyetlidir ve müdahale gerektirir. Tedarik zincirleri her şeyden önce ileri teslimat için üretilmiştir, bu nedenle yatırımın büyük bir kısmının bu kısma sürpriz değildir.

Tersine lojistik segmenti mutlaka verimsizliklere yol açmıştır. Örneğin, dağıtım merkezleri, çeşitli boyutlardaki paketlerin ve ürünlerin karışımı için değil, sevkiyatları kolaylaştırmak için tekdüze ambalaj ve dökme yüklü paletlerle başa çıkmak üzere tasarlanmış ve donatılmıştır. Bu anlamda iade lojistiği verimli bir tedarik zinciri için büyük bir problemdir.

Verimlilik Merkezli İade Depoları

Ancak, iade lojistiğinin hacimleri büyüdükçe, bu tür ortak depolar artık mümkün olmayabilir. Bunun yerine, yalnızca ters lojistik işine adanmış merkezi iade merkezlerinin daha fazla kullanılmasını bekleyebiliriz.

Bu tür kurulumların en büyük avantajlarından biri, öncelikle sevk etmek işlevi konusunda eğitim almış işçilerin, şu anda hem normal lojistik operasyonların hem de iadelerin yapıldığı ortak depolarda birincil görevlerinden ayrılmayacak olmalarıdır. 

Hem üçüncü taraf sağlayıcılardan ve danışmanlık firmalarından hem de lojistik firmalarından ters lojistik sorununda daha fazla teknoloji düzeltmesi olacağını bekleyebiliriz.

Araştırmalar, alışveriş yapanların, gönderim bedelleri ile uğraşmak yerine mağazalarda internetten aldıkların ürünlerin iadesini yapmayı tercih ettiklerini gösteriyor. Tedarik zincirinde sıklıkla olduğu gibi, iyileştirmeler hayatı daha kolay ve daha rahat hale getiriyor.

Bu yazı aşağıdaki linkten Türkçe’ye çevirilmiştir.

https://it.toolbox.com/article/free-returns-are-costing-billions-in-supply-chain-losses

Comments are closed.