Yönetim Danışmanlığı, kısaca sorun çözme danışmanlığıdır. İşletme ve firmaların kurum içinde çözemediği problemleri, plansal ve idari hususlarda halihazırdaki sorunları ele alır.
İlaveten, firmaların gelişmesi için lojistik uzmanları sorun araştırma, analiz ve proje iyileştirme hizmeti sunmaktadırlar.
Sorunlar denince akla olası hatalar gelmektedir. Ancak firmanın finans yönetim sıkıntıları, gelişimi ve büyümesinden kaynaklı da sorunlar yaşanabilmektedir.
Şirketlerlere bir sistem kazandırmayı hedefleyen yönetim danışmanlığı, dijital dönüşüm, marketing, firmanın yeniden yapılanması gibi konularda da hizmet vermektedir.
Her şeyde olduğu gibi yönetim danışmanlığında da teknik gereklidir. Sorun analizinin hemen ardından stratejik yol çizilmektedir. Planı doğru uygulamak ve planın her basamağını kontrol etmek dikkat edilmesi gereken hususlardandır.
Lojistik süreçlerin kendi içerisinde birden fazla operasyonları bulunmaktadır. Her operasyonun kendine has yönetim ve denetleme şekli bulunmaktadır.
Her basamağın ve ona bağlı operasyonun olası sorunları, bir sonraki adımı etkileyebilmektedir.
Örneğin, tedarik zinciri yönetiminde her halka birbirine bağlıdır. Bir halkada yaşanan aksama bir sonrakinde gecikme yaratacaktır. Bu gecikme çığ gibi büyüyüp altından kalkılamayacak sorunlar yaratabilmektedir.
Önlem almak, sorunları öngörebilmek veya çözebilmek için yönetim danışmanlığı tercih edilebilir.
Şirketin büyüklüğü, uluslararası olup, olmadığı ve sektörü ne olursa olsun, işleyişi gerçekleşen her şirkette düzenli olarak yönetimsel sorunlar doğar. Şirketlerin olası sorunları giderebilmesi, büyümesi ve gelişim gösterebilmesi adına yönetim danışmanlığı ideal bir seçenek olacaktır. Böylece lojistik sürecinde sorun yaşanan basamak bir sonraki basamağı etkilmeyecek ve gecikmelere yer verilmeyecektir.
Ayrıca yönetim danışmanlığı, sunduğu hizmette bir sorun yaşanmasa bile, şirketin verimli bir süreç geçirmesi, maliyet azaltma ve sürecin sürdürülebilir gerçekleşmesi de amaçlanır.
Yönetim danışmanlığının yöntemleri beş aşamada açıklanır, bunlar;
Birincisi, şirketin mevcut veya olası durumunun analizidir.
İkincisi, analize bağlı gelişim ve büyüme stratejik yol planı olarak devam eder.
Ardından plana bağlı bir sistemi hayata geçirerek, planı harfiyen uygulamak gelir. Bu uygulamanın meyveleri şirketin gelişimi olarak alınır.
Son adımlara doğru yüksek denetmele ve danışmanlıkla sorunları iyileştirme uygulamaları gerçekleşir.
Son olarak yönetim danışmanlığı güncel teknolojiden ve dijital dönüşümden yararlanılmaktadır.