Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde faaliyetlerinden oluşmaktadır. Ayrıca yarı mamul, üretim için gereken malzemeler, bitmiş ürünler veya hizmetlerle ilgili faaliyetlerden oluşur. Bu sürecin içinde olan departmanlar, personel, bilgi sistemleri ve kaynaklardan oluşur, birbirine bağlı halkalardır.
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm
Çoğumuz genellikle lojistik ve tedarik zinciri yönetiminin birbirine benzer olduğunu düşünürüz. Bununla birlikte, işlevler ve görevler açısından en doğru şekilde lojistik, yalnızca malların verimli akışını sağlamaktadır. Ancak pazarlama, geliştirme, finans ve tedarik gibi fonksiyonlarla ilgili olmadığından, sadece tedarik zincirinin önemli parçasıdır. Başka bir deyişle, tedarik zinciri yönetimi, departmanlar arasındaki ve şirketler arasındaki lojistik kombinasyondur.
Tedarik zincirinde dijital dönüşüm, iletişim, bilgi işlem ve bağlantı teknolojilerini envanter yönetimini entegre etme sürecidir. Ayrıca, bilgi depolamadan nakliye ve dağıtıma kadar tedarik zinciri operasyonlarına uygulama ve entegre etme sürecidir.
Grand Road Tashkent Dijital Dönüşüm Projesi
“Grand Road Tashkent”, Özbekistan’da asfalt üretim ve saha uygulama alanında en büyük firmasıdır. Şirket, Poseidon Consulting ile “Tedarik Zincirinde Teknoloji Odaklı Değişim Yönetimi” kapsamında projesini tamamladı. Proje, süreç analiz projesidir.
“Grand Road Tashkent”, asfalt üretim fabrikaları ve iş makinaları ile Taşkent’in kalkınmasında büyük rol üstelenmektedir. Bu proje sayesinde tüm iş süreçlerini haritalandırmıştır. Ayrıca performans göstergeleri ve verimlilik değerlerini analiz ederek en iyi uygulamalar ile karşılaştırma yeteneğini kazanmıştır. Poseidon Consulting ile TZY Süreç Modellemesi çalışmaları doğrultusunda üretim ve maliyetlerlerde toplam %37 tasarruf sağlamıştır.
—
“Grand Road Tashkent” the largest company in asphalt production and paving in Uzbekistan, completed the process analysis project with Poseidon Consulting within the scope of “Technology-Oriented Change Management in the Supply Chain”.
“Grand Road Tashkent”, plays a major role in the development of Tashkent with its asphalt production plants and 129 paving equipments. It has gained the ability to compare all business processes with the best practices by mapping the relevant performance indicators and efficiency metrics, thanks to this project. In line with the SCM Process Modeling studies with Poseidon Consulting, a total of 37% savings was achieved in production facilities and distribution costs.