İngiltere’de Online Perakendecilik
Online mağazaların, İngiltere lojistik depolama sektörü için artan oranda müşteri oluşturması beklenmektedir. Online perakendecilik, siparişleri karşılamaya hazır iyi stoklanmış lojistik depolar gerektirmektedir. Mağaza içi stoklar düşük olduğunda depolanan ürünleri perakende satış noktalarına aktaran geleneksel perakendecilerin aksine, online perakendeciler ilgili ürünleri satılana kadar lojistik depolarda stoklamaktadır. Bu nedenle online perakendeciler, ürünleri İngiltere’de lojistik depolarda daha uzun süre saklama eğiliminde olup, bu durumun 2028 yılına kadar gelir artışını destekleyeceği tahmin edilmektedir. 2021’deki araştırmaya göre 2025 yılına kadar online perakendenin tüm alışverişin %40’ını oluşturacağı tahmin edilmektedir. Online perakendeciliğin büyümesi, 2025’e kadar yaklaşık 8 milyon metrekarelik yeni depo alanına talep yaratabileceği öngörülmektedir.
2019’da 40 bin mağazada yapılan bir araştırmaya göre online satın alınan ürünlerin %20’sinin, mağazadan satın alınan ürünlerin ise sadece %10’unun iade olduğunu ortaya koymaktadır. Ek olarak daha kolay ve sıklıkla ücretsiz iade seçenekleri ve online sipariş iadelerinin sayısının Ocak 2022’ye kadar %35’e yükseldiğini ortaya koymaktadır. İngiltere’de alışveriş yapanların %70’i, minimum harcama eşiğine ulaşmak ve ücretsiz teslimata hak kazanmak için genellikle başlangıçta planlanandan daha fazlasını harcamaktadır. Bu nedenle, İngiltere’de yaklaşık 20 milyon müşterisi olan firmaların birçoğu kısa vadeli kredi teklifleri aracılığıyla ‘satın almadan önce deneyin’ seçeneği sunduğundan, iade edilen stokların yeniden paketlenmesi, yeniden işlenmesi ve yeniden gönderilmesi işlemlerini verimli bir şekilde gerçekleştirebilen dağıtım merkezleri sayesinde rekabet avantajına sahip olmaktadırlar. İngiltere lojistik depolama sektörü şimdiden tersine lojistik, yeniden kullanılabilir ambalajlama ve atık yönetimi konularında çevresel yetenekler geliştirmeye başlamıştır.
Lojistik Depolama Hizmetleri Trendleri
Yeterince büyük ölçekli birçok uzman online perakendeci, kendi depo tesislerini işletmektedir. Bununla birlikte, online perakendecilerin rekabeti, geleneksel perakendecileri farklı depo ve dağıtım merkezlerinde çeşitlendirmeye zorlamıştır. Çok kanallı dağıtımın bu işletmeler için önemi artmakta olup bu durumun depolama alanında için büyüyen bir pazar yaratması beklenmektedir. Mağazalara ve tüketicilere aynı anda tek bir dağıtım merkezinden teslimat sağlamak, İngiltere lojistik depolama sektöründe bir karmaşıklık düzeyi yaratmakta ve bu durum dikey olarak entegre olmak isteyen perakendecilerin pazara giriş engellerini artırmaktadır.
E-ticaretin büyümesi, COVID-19 salgını ve ardından gelişen online siparişler ile hızlanmıştır. Ürünler perakende satış mağazalarına taşınmak yerine daha uzun süre depoda tutulduğundan, online alışverişteki güçlü büyüme, depolama endüstri hizmetlerine olan talebi artırmıştır. Bu durum çok büyük lojistik depolara olan talebin artmasıyla İngiltere lojistik sektöründe yapısal değişikliklere neden olmaktadır.
Lojistik depolama hizmetleri hakkında danışmanlık hizmeti almayı düşünüyorsanız, bu konudaki hizmetlerimizi inceleyebilirsiniz.