Duyarlı perakende zirveye ulaştı ve tahmin ticareti dönemine girmek üzereyiz. Perakendecilerin, bir ekrandaki “satın al” düğmesini tıklamaya ya da oturum açmamış olmasına bakılmaksızın, insanlara kesin ihtiyaç anında – ve belki de bu ihtiyacı hissetmeden – bulmalarına yardım etme zamanı geldi. Bu değişim, stok yönetimi açısından insan davranışının anlaşılmasını büyük ölçekli otomasyon ve veri entegrasyonu ile birleştiren deneyimler tasarlamayı gerektirir.
Perakende devleri, talep tahmini ve fiyatları belirlemek için yıllardır makine öğrenme algoritmaları kullanıyor. 2014’te Amazon patentli tahmini stok yönetim algoritmasını kullanmaya başladı ve satış gerçekleşmeden önce bölge depolarına ürün çıkışlarını yapmaya başladı. Yapay Zeka, makine öğrenimi ve kişiselleştirme teknolojilerinin o günden bu yana geliştiğini söylemek pek de doğru olmaz. Perakendeciler, tedarik zincirlerini ve pazarlarını yönetirken tahmin etmenin yanı sıra, dinamik olarak ürünleri önermek ve bireysel tüketicilere hitap eden fiyatları belirlemek için daha da fazla Yapay Zeka ve makine öğrenimi kullanmayı düşünmelidirler.
Sağlam bir stok yönetimi ile işletmenizin gelir gider dengesini sağlayabilirsiniz. Stok fazlası gereksiz maliyetlere yol açar. Ayrıca zarara girmenize neden olur. Bununla beraber stok yetersizliğinden kaynaklı olarak müşteri memnuniyetinde olumsuz durumlarla karşılaşabilirsiniz. “Peki, bu işin dengesini nasıl tutturmalı?” diye merak ediyorsanız, cevabını püf noktalarıyla yazımızda anlatıyoruz.
Sağlam bir stok yönetimi ile işletmenizin gelir gider dengesini sağlayabilirsiniz. Stok fazlasının gereksiz maliyetlere yol açarak zarara girmenize neden olacağı gibi, stok yetersizliğinden kaynaklı olarak müşteri memnuniyetinde olumsuz durumlarla karşılaşabilirsiniz. “Peki, bu işin dengesini nasıl tutturmalı?” diye merak ediyorsanız, cevabını püf noktalarıyla yazımızda anlatıyoruz.
Bir bakkal dükkanımız olduğunu düşünelim. Bakkalımızda şekerleri talebe göre çeşitli tutmaya çalışırken, son kullanma tarihleri yaklaşmadan tüketilmesi için çaba gösteririz.
Şeker Bayramı gelirken şeker stokunu arttırırken, aşağı yukarı talep tahmini yapar ona göre sipariş verir. Depomuzun aldığı kadarını saklarız. Bayram geçtikten sonra hala stoğumuzda şeker varsa ve bu şekerleri son kullanma tarihlerinden önce tüketemediysek stok yönetimini yanlış yapmışız demektir. Bu durumda dikkat etmeniz gereken, stok yönetiminizi depo takibi ile birlikte gerçekçi yapmanızdır.
Doğru yönetimi için stok kontrolünü belirli aralıklarla gerçekleştirmek önemlidir. Ayrıca işletmelerin stok kontrollerini en etkili şekilde nasıl yapacaklarını anlattığımız yazımız bu anlamda faydalı olacaktır.
Stok yönetiminin bel kemiği olan bir diğer konu da, maliyetlerdir. Aşağıda özet halinde verdiğimiz maliyet türlerine gelin, birlikte göz atalım. Birim maliyeti: Bir işletmenin tedarikçisinden aldığı ürünün ya da kendi üretimini yaptığı ürünün fiyatıdır. Sipariş maliyeti: Sipariş vermek için katlanılması gereken tüm maliyetleri içerir.
Stok kaydı, bir işletmenin ürün akışındaki düzenini kontrol etmektir. Müşteri taleplerinin somut bir şekilde görülmesinde, ihtiyaçların çıkarıp listelenmesinde yer almaktadır. Ayrıca ürün stokunda nelere yer verip nelere yer verilmemesi gerektiğine karar vermede büyük öneme sahiptir.
Her ürünün girilmesi, miktarının belirtilmesi, birçok depoda bulunuyorsa ne kadarlık bir ürün olduğunun kaydedilmesi gerekir. Bu konu tahmin edersiniz ki hata yapmaya da açıktır.
Buradaki iş, otomatikleştirmelidir. Bu firma sahibine ve ürün departmanına rahat bir kontrol alanı ve hakimiyet yaratmış olur. Bu nedenle günümüzde, geleneksel yöntemler bir kenara bırakılarak belirli araçlar ve uygulamalar aracılığıyla takip yapılmaktadır.
Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…
Projeyi GörüntüleSudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…
Projeyi GörüntüleSagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…
Projeyi GörüntüleUçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…
Projeyi GörüntülePoseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…
Projeyi Görüntüle1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…
Projeyi GörüntüleKozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…
Projeyi GörüntüleTürkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…
Projeyi GörüntüleOtomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…
Projeyi GörüntüleTedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…
Projeyi Görüntüle