2018 Birleşmiş Milletler raporuna göre, dünya nüfusunun %55’i kentsel alanlarda yaşamaktadır. Ayrıca 2050 yılına kadar bu oranın %68’e yükselmesi bekleniyor. Bununla birlikte bu oran, 2018’de kentsel alanlarda yaşayan 4,2 milyar. Dahası 2050 yılına kadar tahmini 6,7 milyar insan anlamına gelmektedir. Bu alanlarda yeni lojistik çözümleri oldukça önemlidir.
Bu nüfusun sekizde birlik kısmı megakentlerde yaşamaktadır. Dünyada 10 milyondan fazla nüfusa ev sahipliği yapan Tokyo dünya üzerindeki 43 megakentten biridir.
Artan nüfus, zaten tıkanmış bir tedarik zinciri üzerinde ek baskı yaratmaktadır. Ayrıca kamyon, kamyonet, demiryolu ve nakliye taşımacılığı yöntemlerinin hepsi birazda olsa bu baskıyı hissediyor:
Geleneksel lojistik çözümleri, acil teslimat için artan tıkanıklık ve tüketici baskısıyla başa çıkacak şekilde yeniden tasarlanmalıdır. Ayrıca tarihsel olarak, dağıtım merkezleri şehir dışlarına inşa edilmiş ve tedarik, envanter ve dağıtımdaki verimliliklere odaklanmıştır. Ancak günümüzün sıkışık altyapısıyla teslimat daha zordur.
Büyük yükleri küçük perakendecilere veya şehirlerdeki yerleşim yerlerine taşımak, tedarik zinciri içindeki maliyeti ve karmaşıklığı artırmıştır. Dağıtım trafiği, hali hazırda sıkışık olan günlük şehir içi trafikle yarışmaya başlamıştır.
En kritik konu kentsel tüketiciyle arada kalan “son kilometre” dir. Ayrıca sıkışık trafikte uzun seyahat süreleri, eski şehir planlama kuralları, park kısıtlamaları ve yük sınırlamaları ile ek karmaşıklıklar getirmektedir.
İyi haber şu ki, üreticiler, lojistik servis sağlayıcılar ve diğer tedarik zinciri ve lojistik danışmanlık firmaları artan kentsel tıkanıklığını gidermek için yenilikçi çözümler üretmektedirler.
Veri analitiği kullanımı giderek yaygınlaşmaktadır. Bununla beraber, GPS verileri, beklenen ve gerçek seyahat sürelerin analizi edilebilmektedir. Ayrıca rota haritalarının tümü, teslimat gecikmelerine neden olabilecek sorun alanlarını belirlemek için analiz edilir.
Akıllı dolapları kullanmak, merkezi bir konuma birden fazla gönderi göndermenin etkili bir yoludur. Ayrıca şehirlerde mobil depoların kullanılması, şirketlerin büyük, uzak dağıtım merkezlerine olan güveni azaltır. Dahası daha hızlı teslimat ve stok stoklama sunmalarına olanak tanımaktadır.
Ayrıca, teslimat süreleri artık sabah 8 ile akşam 5 arasında sınırlı değildir. Mesai dışı veya gece boyunca teslim etmek için müşterilerle çalışmak daha verimli taşımayı mümkün kılmaktadır. Otomatik araçlar da yakın süreçte hayata geçirilmekte ve verimliliği arttırırken işçilik maliyetlerini düşüren sürücüsüz teslimatlara izin vermektedir.
Dron kullanımı da artmaktadır ve özellikle yüksek değerli ve kısa raf ömrüne sahip kritik ürünler için faydalı olduğunu kanıtlamaktadır. Dronlar, kan ve laboratuar örnekleri gibi tıbbi malzemelerin hastaneler ve tesis dışı laboratuvarlar arasında taşınması için kullanılmaktadır ve teslimat hizmetlerine kıyasla daha hızlı ve daha güvenli teslimat sağlamaktadır. Dronlar, geleneksel ulaşım yöntemlerinin imkansız değilse de kullanılmaktadır. Tehlikeli olabileceği doğal afetler ve yangınlar gibi uzaktan veya acil teslimatlar için de kullanılmaktadır.
Kentsel tıkanıklık kötüleşmeye devam ettikçe, şirketler tedarik zincirinin tüm yönlerini iyileştirmek istemektedir. Bunun için veri analitiğine ve tedarik zinciri görselleştirmesine güveneceklerdir. Ayrıca haritalama araçları, şirketlerin tedarik zincirlerini görselleştirmelerine, veri toplamasına, gelişmiş veri analizi kullanmasına ve tedarik zincirinin nerede ve nasıl iyileştirilebileceğini kanıtlayan önemli göstergeleri rapor etmesine olanak tanımaktadır. Dahası gelişmiş veri analizi, yapay ve görselleştirme, tedarik zincirinin gelişmesine yardımcı olmaya devam edecektir.
Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…
Projeyi GörüntüleSudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…
Projeyi GörüntüleSagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…
Projeyi GörüntüleUçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…
Projeyi GörüntülePoseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…
Projeyi Görüntüle1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…
Projeyi GörüntüleKozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…
Projeyi GörüntüleTürkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…
Projeyi GörüntüleOtomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…
Projeyi GörüntüleTedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…
Projeyi Görüntüle