E-Ticaret Lojistiği

Ne Yapıyoruz?

İhtiyaçlarınızı beklentiniz doğrultusunda vizyoner bir yaklaşım ile ele alıyor ve ileriye yönelik entegre çözümler sunuyoruz. Taleplerin tespitinden tedarikçilere sipariş verilmesine ve ürünün son kullanıcıya ulaşmasına kadar tedarik zincirinin bütün halkalarının süreç içerisindeki konumu ile bilgi akışı inceliyoruz ve yeniden düzenlemeye ihtiyaç duyulan noktalarda alternatif yapılar tasarlıyoruz.

PSD Poseidon, farklı dallarda mühendislerden oluşan, “multi-disipliner” bir ileri mühendislik çözümleri topluluğudur. PSD Poseidon, tedarik zinciri ihtiyaçlarınız ve beklentileriniz doğrultusunda vizyoner bir yaklaşım ile ele alır ve ileriye yönelik entegre çözümler sunar. Farklı sektörlerden edindiğimiz tecrübelerle müşterilerimize birbirini tamamlayan konu başlıklarında, kapsamlı bir Tedarik Zinciri Danışmanlık Hizmetleri sunmaktayız. Verdiğimiz bütün hizmetlerde kavramsal birikimimizi saha pratiklerinin kısıtlarında şekillendiriyor ve çözümlerimizin her zaman uygulanabilir ve verimli olmasını sağlıyoruz.

E-ticaret lojistiği, çevrimiçi alışveriş deneyimi sunan e-ticaret firmalarının envanterlerinin yönetimini, kontrolünü, depolama işlemlerini bu konuda uzman bir lojistik ortağının bünyesinde barındırdığı depo yönetim sistemi (WMS) olarak bilinmektedir. Bu sistem, verimlilik yazılımları ve iş gücü deneyimi ile birlikte tüketiciye ulaştırma noktasının sürecini kapsamaktadır. Süreç içerisinde doğru lojistik ortağı ile çalışmanın avantajlarını kullanan e-ticaret firmaları, giderek artan müşteri memnuniyetiyle doğru orantılı olarak büyüme gösterebilmektedir.

E-ticaret, sürecini yönetme konusu oldukça zordur. Bunun için özel yetenek ve profesyonellik gerekmektedir. Süreç içerisinde nakliye, depolama, dağıtım gibi süreçler belirli başlı lojistik süreçlerini oluşturmaktadır. E-ticarette lojistik süreçlerinin doğru yönetilmesi firmaların belirli vadede rakiplerine göre daha önemli bir yer alması açısından oldukça önemlidir. E-ticaret sürecinin yönetiminde birçok firma E-lojistik avantajlarından faydalanmaktadır. Bundan dolayı firmalar sipariş, depolama, iade, gibi birçok süreci kolay bir şekilde takip edebilmektedir. Bu süreçleri kolay bir şekilde takip etmek firmalar için oldukça önemlidir. Ayrıca firmaların yürüttükleri işlerinde zaman kazandırması, bu işlemlerin değerini ortaya çıkarmaktadır.

E-Ticaret Lojistiği Avantajları

E-ticaret gerçekleştirirken bazı durumlar, firmaların hem zaman hem de para kaybetmesine yol açmaktadır. Sürecin doğru yönetilememesi, beraberinde birçok problemi yanında getirmektedir. Ancak doğru yönlendirilen bir lojistik operasyonu, firmalara birçok avantaj sağlar. Bunlara değinecek olursak en önemlisi, firmaların, zaman ve masraftan kar edecek olmalarıdır. Ayrıca firmalar bu önemli kalemlerden avantaj sağlarken işlerine odaklanarak, daha değerli işler üretebilmektedir.

Bir başka avantaj da firmalar için müşterilere ulaşma kolaylığı sağlamasıdır. E-ticaret yazılımları sayesinde firmalar birçok ürünlerini dijital ortama taşıyabilmektedir. Ayrıca bu şekilde müşterilere daha çok ürün sunulmaktadır. Bu da müşteriler ile kurulan bağın çok daha kuvvetli olmasına yardımcı olur. Bu süreçlerin problemsiz gerçekleşmesi, firmanın müşterilerine olan hizmetlerini bir sonraki seviyeye çıkarmak için avantaj sağlamaktadır.

E-Ticarette Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticaret işiyle uğraşan firmaların birçok konuya dikkat etmesi gerekmektedir. Bunlardan önemli olanlar, iyi bir iş planı, depo düzeni, ürün tedariği, maliyet ve kargo yönetimidir. Bu süreçlerin doğru bir şekilde gerçekleşmesi hem müşteriler hem de firmalar için oldukça önemlidir. Doğru yönlendirilen süreçlerin sonucunda firmalar başarıya daha rahat ulaşabilmektedir. Birçok problemin ortadan kaldırılması, firmanın ve müşterinin olası zaman kaybını önleyecektir.

İyi bir iş planına sahip olan firmalar, depo düzeni, ürün tedariği, maliyet ve kargo gibi süreçleri en iyi şekilde yönetmek için profesyonel yardımlara başvurmalıdır. Bu sürecin önemi, daha çok yanlış yönetilen süreçleri yaşayan firmalar tarafından anlaşılmaktadır. Bir kere yanlış yönetilen süreç düzeltildiğinde, arada ki fark oldukça fazla olduğundan direk dikkat çekmektedir.

Son Projelerimiz
Starbucks Depolama Yönetimi ve Dağıtım Optimizasyon Projesi

Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…

Projeyi Görüntüle
Sudesan Depolama, Üretim Planlama ve Envanter Optimizasyon Danışmanlık Projesi

Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…

Projeyi Görüntüle
Sagaza Depo, Planlama ve Lojistik Sistem Geliştirme Projesi

Sagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…

Projeyi Görüntüle
John Galt Solution Tedarik Zinciri Planlama Çözümleri

Uçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…

Projeyi Görüntüle
Decathlon Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Poseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…

Projeyi Görüntüle
Eczacıbaşı-Monrol, Tedarik Zinciri Yönetiminde CRM Uygulamaları

1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…

Projeyi Görüntüle
Rebul Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Kozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zinciri Yönetimi Danışmanlığı ve Dijital Dönüşüm Projesi

Türkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…

Projeyi Görüntüle
Groupe PSA Yedek Parça Depo Konsolidasyon ve Depo Tasarım Projesi

Otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm Danışmanlık Projesi

Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…

Projeyi Görüntüle