Çoğu şirket, depolama ve dağıtım operasyonlarının toplam maliyetini ve hatta başlangıç noktasından son kullanıcıya kadar toplam tedarik zinciri maliyetlerini bilir. Ancak, şirketlerin çoğunluğu tedarik zinciri maliyetlerini genellikle toplam miktarın basit bir yüzdesi veya birim başına maliyet olarak görür. Nispeten az sayıda firma, ayrıntılı karar verebilmek için tedarik zinciri maliyetlerini yeterli ayrıntıda farkında olmaktadır.
Hizmet maliyeti modellemesi; fiyatlandırma, yatırım, minimum sipariş boyutları, indirim yapıları vb. dahil olmak üzere bir dizi konuda karar vermeyi kolaylaştırmayı hedefler.
Bu çalışma aşağıdaki sorulara cevap getirmektedir:
- Belirli bir ürün veya ürün grubunun tedarik zinciri maliyeti
- Belirli bir müşteriye veya müşteri grubuna hizmet vermenin maliyeti
- Belirli bir pazara veya bölgeye hizmet etmenin maliyeti
- Minimum sipariş miktarlarını veya sipariş teslim sürelerini değiştirmenin etkisi
- Bölgesel depoların veya şubelerin kullanımına karşı doğrudan teslimatın etkisi
Bu soruları analiz etmek için tedarik zincirindeki tüm ilgili maliyetleri kullanılır. Maliyetler şunları içerir:
- Gelen sevkiyatların maliyetleri
- Envanter ve Depolama maliyetleri
- Depo faaliyet maliyetleri – Mal kabul, toplama ve sevkiyat
- Dağıtım maliyetleri
- Sipariş işleme maliyetleri
- Yönetim giderleri
Maliyetler en düşük depolama ve aktivite biriminde belirlendikten sonra, belirli bir ürün veya malzeme akışının maliyeti için kullanılabilir. Bu düzeyde ayrıntılı analiz, ticari ve operasyonel kararların alınabileceği şirket içindeki maliyetlerin derinlemesine anlaşılmasını sağlar.
İlgili çalışma başlıkları:
⁃ Strateji & Altyapı Modelleme
⁃ Süreç İyileştirme
⁃ Envanter Analizi ve Planlama