Tedarik Zinciri Görünürlüğü
Tedarik zinciri görünürlüğü, üreticiden nihai varış noktasına kadar olan parçalardan, parçalardan veya ürünlerin transit olarak izlenebilmesidir. SCM görünürlüğünün amacı, müşteriler de dahil olmak üzere tüm paydaşlar tarafından verilerin kolayca bulunmasını sağlayarak SCM iyileştirmek ve güçlendirmektir. Görünürlük teknolojisi, özel kullanıcıların harekete geçmesine ve talebi yeniden biçimlendirmesine veya tedariğin yönlendirilmesine izin vererek değişime hızlı yanıt verilmesini sağlar.
Tedarik görünürlüğü: sorun ne kadar büyük?
Son araştırmalar, şirketlerin% 60’ından fazlasının tam tedarik zinciri görünürlüğünden yoksun olduğunu keşfetti
Çalışmalar, çok katmanlı bir imalat tedarik zincirinde uçtan uca görünürlüğün nasıl tasarruf sağlamayı ortaya koyuyor.
Perakendecilerin kontrol elde etmek için uğraştığı önemli alanlardan birincil üreticileri ve malzeme tedarikçileri arasındaki ilişkilerdir.
Üreticilerinin malzeme tedarikçilerini düzgün bir şekilde kontrol edemeyen perakendecilerin ürün bileşenlerinin % 85’ini onaylanmamış tedarikçilerden temin edildiği tahmin edilmektedir. Yapılan araştırmaların sonuçları şu şekilde:
- Üç şirketten ikisinde tam SCMgörünürlüğü yok.
- Kesintilerin % 41’i Aşama 1 tedarikçilerinde gerçekleşiyor.
- Beş şirketten ikisi tedarik zinciri kesintilerinin özgün sebebini analiz etmiyor.
- Şirketlerin% 70’i son 12 ay içinde aksamalar yaşadı.
Zincir Nedir?
En temel düzeyde tedarik zinciri yönetimi (SCM), hammadde tedarikinden ürünün nihai varış noktasına teslimini içerir. Bu kapsama kadar bir ürün veya servisle ilgili mal, veri ve finans akışının yönetilmesidir.
Birçok kişi tedarik zinciriyle lojistiği aynı kefeye koymaktadır. Ancak lojistik aslında tedarik zincirinin sadece bir bileşenidir. Günümüzün dijital tabanlı SCM sistemleri, ürün veya hizmet oluşturmaya yarar. Ayrıca sipariş yerine getirme ve bilgi takibine katılan tedarikçileri içermektedir. Perakendeciler gibi tüm taraflar için malzeme taşıma ve yazılım olanakları içerir.
SCM faaliyetleri satınalma, ürün yaşam döngüsü yönetimi, SCM, lojistik ve sipariş yönetimini kapsar. Ayrıca SCM küresel tedarikçilerin ve çok uluslu süreçlerin yönetimi gibi küresel ticaret faaliyetlerinde de kullanılabilir.
Lojistik ağı, ürün ya da hizmetin tedarikçiden müşteriye doğru hareketini kapsayan ve bu süreç içerisindeki örgütler, insanlar, teknoloji, faaliyetler, ve kaynaklar sistemlerinin bütününe verilen isimdir. Teorik olarak tedarik zinciri sisteminde, tedarik zincirine yeniden girebilmektedirler. Tedarik zincirleri, değer zincirlerine bağ vardır.