E-ticarette Aynı Gün Teslimat: Tüketici ve Müşteri Bakış Açısı

E-ticarette Aynı Gün Teslimat: Tüketici ve Müşteri Bakış Açısı

2. Müşteri Bakış Açısı: Aynı Gün Teslimat İçin Doğru Fiyat Ödeme İsteği

Önceki yazıda bahsedilen anketin sonuçları, tüketici için aynı gün teslimat hizmeti sunumuna aşinalıklarının ve buna yönelik tutumlarının karışık bir resmini çizse de lojistik ve tedarik zinciri profesyonelleri için oldukça ilgi çekici bir tablo çiziyor.

Görsel 1

Bir hizmet olarak aynı gün teslimat konusunda tüketici aşinalığı ülkeler arasında farklılık göstermektedir. 2013 anketinde Birleşik Krallık’ta yanıtlayanların yüzde 60’ı aynı gün teslimatı biliyordur. Ayrıca kullanmıştır. Bu oran Almanya’daki sayının kabaca yarısı kadardı. Ankete katılanların kabaca yüzde 50’si, 59 Euro’luk bir satın alma için 6 Euro veya 7 Euro’ya kadar ödemeye hazır olacaklarını belirtti. Tüketiciler, sepet değerinin yüzde 8’inden daha düşük bir maliyete sahipse, aynı gün teslimatı çekici buluyor. Tüm ürün kategorileri için dönüşüm oranı aynı görünmektedir. Yüksek ortalama sepet boyutlarına sahip olanlar, örneğin tüketici elektroniği (yaklaşık 330 EUR), sepet değerinin bir yüzdesi olarak teslimat maliyetleri 100 EUR’luk bir bakkal siparişi kadar önemli olmadığından, nüfuz etmesi daha kolay oluyor. 

3. Perakendeci Bakış Açısı: Online Satışlar İçin Katalizör Olarak Aynı Gün Teslimat

Aynı gün teslimat konusunda uzmanlaşan ilk perakendeci, ürünleri hemen istedikleri için e-ticaret satın alımlardan kaçınan müşterileri çekebilir ve mevcut müşterileri genellikle süpermarketlerden veya eczanelerden satın aldıkları ürünleri eklemeye teşvik edebilir.

New York Times

E-ticaret perakendecileri, B2C gönderilerinin ana kaynağıdır. Anında ürün erişimi, sabit perakendecilere karşı rekabetçi konumlarını önemli ölçüde iyileştirdiğinden, teslimat süresinin azaltılmasına büyük ilgi duyuyorlar. Aynı gün teslimatla, online perakende, toplam perakende payını daha da artırabilecek ve genellikle kendin yap ürünleri gibi online olarak satılmayan ürün kategorilerinin satışını destekleyebilecektir.

Çok kanallı perakendeciler için aynı gün teslimat, oldukça önemlidir. Ayrıca e-ticaret furyasına katılımına bir fırsat oluşturmaktadır. Aynı zamanda müşterilerine daha fazla kolaylık sağlamaktadır.

Amazon’un 2009 yılında aynı gün teslimata geçmesi, çok kanallı perakendeci tarafından bir tehdit olarak algılanmıştır. Ayrıca perakendeciler tarafından bir dizi girişim ve yeni oyuncuların ortaya çıkmasını tetiklenmiştir.

Tüketiciler için Aynı Gün Teslimatın Önemi

Perakendeciler, aynı gün teslimatı sunmak için perakende satış ağlarından yararlanma olanaklarını değerlendirmektedir. Online perakendecilere göre avantajları, yerel ürün mevcudiyetidir. Bu durum gerekli zamanı ve aynı gün teslimat maliyetini de azaltır.

Aynı gün teslimat, tüm perakendeciler için hizmet seviyelerini iyileştirmek için büyük bir fırsattır, ancak yüksek derecede lojistik karmaşıklığı, e-ticaret için yeterli dijital dönüşümü yönetmeyi gerektirir. Depolar arasında gerçek zamanlı ürün görünürlüğü, çok kısa sipariş karşılama süreleri ve esnek son kilometre teslimatı gibi büyük lojistik ve depolama zorluklarının üstesinden gelinirken, lojistik maliyet tüketicilerin ödemek isteyeceği bir düzeye azaltılması gerekmektedir.

B2C gönderilerinin çoğunu üreten perakendeciler, kritik bir e-ticaret alışveriş kitlesinin bulunduğu yoğun nüfuslu bölgelerde hızlıdır. Ayrıca kılcal lojistik dağıtım modu olarak aynı gün teslimatı kurumsallaştırabilmektedir. Ancak bu durumda, kabul edilebilir bir lojistik maliyet ile çalışan kapsamlı, erişime sahip olacaktır.

Perakendecilerin aynı gün teslimat sunarak ek avantajlar elde etmesi beklenmektedir. Ayrıca Amazon’daki deneyimler, tek başına aynı gün teslimat seçeneğinin, tüketici için ödeme sürecinde satın alma dönüşümünü yüzde 20 ila 30 oranında artırdığını gösteriyor. Ayrıca anket sonuçları bu iddiayı desteklemektedir. Ankete katılanların yarısından fazlası aynı cevabı vermiştir. Bu da kendilerine aynı gün teslimat seçeneği sunulsaydı daha sık çevrimiçi satın alacağını söylüyor.

Bu yazı Ludwig Hausmann, Nils-Arne Herrmann, Jan Krause, and Thomas Netzer tarafından kaleme alınmıştır. ” Same-day delivery: The next evolutionary step in parcel logistics” yazısında derlenmiştir. 

Bir sonraki yazımızda konunun son boyutu olan Lojistik Servis Sağlayıcılar’ın perspektiften konuyu ele alacağız.

Son Projelerimiz
Sudesan Depolama, Üretim Planlama ve Envanter Optimizasyon Danışmanlık Projesi

Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…

Projeyi Görüntüle
Sagaza Depo, Planlama ve Lojistik Sistem Geliştirme Projesi

Sagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…

Projeyi Görüntüle
John Galt Solution Tedarik Zinciri Planlama Çözümleri

Uçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…

Projeyi Görüntüle
Decathlon Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Poseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…

Projeyi Görüntüle
Eczacıbaşı-Monrol, Tedarik Zinciri Yönetiminde CRM Uygulamaları

1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…

Projeyi Görüntüle
Rebul Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Kozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zinciri Yönetimi Danışmanlığı ve Dijital Dönüşüm Projesi

Türkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…

Projeyi Görüntüle
Groupe PSA Yedek Parça Depo Konsolidasyon ve Depo Tasarım Projesi

Otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm Danışmanlık Projesi

Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…

Projeyi Görüntüle
Dijital Dönüşüm Lojistik Danışmanlık Projesi

Durable Grup dijital dönüşüm ile aramıza katıldı. Durable Grup Özbekistan’ın…

Projeyi Görüntüle