Önceki yazıda bahsedilen anketin sonuçları, tüketici için aynı gün teslimat hizmeti sunumuna aşinalıklarının ve buna yönelik tutumlarının karışık bir resmini çizse de lojistik ve tedarik zinciri profesyonelleri için oldukça ilgi çekici bir tablo çiziyor.
Bir hizmet olarak aynı gün teslimat konusunda tüketici aşinalığı ülkeler arasında farklılık göstermektedir. 2013 anketinde Birleşik Krallık’ta yanıtlayanların yüzde 60’ı aynı gün teslimatı biliyordur. Ayrıca kullanmıştır. Bu oran Almanya’daki sayının kabaca yarısı kadardı. Ankete katılanların kabaca yüzde 50’si, 59 Euro’luk bir satın alma için 6 Euro veya 7 Euro’ya kadar ödemeye hazır olacaklarını belirtti. Tüketiciler, sepet değerinin yüzde 8’inden daha düşük bir maliyete sahipse, aynı gün teslimatı çekici buluyor. Tüm ürün kategorileri için dönüşüm oranı aynı görünmektedir. Yüksek ortalama sepet boyutlarına sahip olanlar, örneğin tüketici elektroniği (yaklaşık 330 EUR), sepet değerinin bir yüzdesi olarak teslimat maliyetleri 100 EUR’luk bir bakkal siparişi kadar önemli olmadığından, nüfuz etmesi daha kolay oluyor.
Aynı gün teslimat konusunda uzmanlaşan ilk perakendeci, ürünleri hemen istedikleri için e-ticaret satın alımlardan kaçınan müşterileri çekebilir ve mevcut müşterileri genellikle süpermarketlerden veya eczanelerden satın aldıkları ürünleri eklemeye teşvik edebilir.
New York Times
E-ticaret perakendecileri, B2C gönderilerinin ana kaynağıdır. Anında ürün erişimi, sabit perakendecilere karşı rekabetçi konumlarını önemli ölçüde iyileştirdiğinden, teslimat süresinin azaltılmasına büyük ilgi duyuyorlar. Aynı gün teslimatla, online perakende, toplam perakende payını daha da artırabilecek ve genellikle kendin yap ürünleri gibi online olarak satılmayan ürün kategorilerinin satışını destekleyebilecektir.
Çok kanallı perakendeciler için aynı gün teslimat, oldukça önemlidir. Ayrıca e-ticaret furyasına katılımına bir fırsat oluşturmaktadır. Aynı zamanda müşterilerine daha fazla kolaylık sağlamaktadır.
Amazon’un 2009 yılında aynı gün teslimata geçmesi, çok kanallı perakendeci tarafından bir tehdit olarak algılanmıştır. Ayrıca perakendeciler tarafından bir dizi girişim ve yeni oyuncuların ortaya çıkmasını tetiklenmiştir.
Perakendeciler, aynı gün teslimatı sunmak için perakende satış ağlarından yararlanma olanaklarını değerlendirmektedir. Online perakendecilere göre avantajları, yerel ürün mevcudiyetidir. Bu durum gerekli zamanı ve aynı gün teslimat maliyetini de azaltır.
Aynı gün teslimat, tüm perakendeciler için hizmet seviyelerini iyileştirmek için büyük bir fırsattır, ancak yüksek derecede lojistik karmaşıklığı, e-ticaret için yeterli dijital dönüşümü yönetmeyi gerektirir. Depolar arasında gerçek zamanlı ürün görünürlüğü, çok kısa sipariş karşılama süreleri ve esnek son kilometre teslimatı gibi büyük lojistik ve depolama zorluklarının üstesinden gelinirken, lojistik maliyet tüketicilerin ödemek isteyeceği bir düzeye azaltılması gerekmektedir.
B2C gönderilerinin çoğunu üreten perakendeciler, kritik bir e-ticaret alışveriş kitlesinin bulunduğu yoğun nüfuslu bölgelerde hızlıdır. Ayrıca kılcal lojistik dağıtım modu olarak aynı gün teslimatı kurumsallaştırabilmektedir. Ancak bu durumda, kabul edilebilir bir lojistik maliyet ile çalışan kapsamlı, erişime sahip olacaktır.
Perakendecilerin aynı gün teslimat sunarak ek avantajlar elde etmesi beklenmektedir. Ayrıca Amazon’daki deneyimler, tek başına aynı gün teslimat seçeneğinin, tüketici için ödeme sürecinde satın alma dönüşümünü yüzde 20 ila 30 oranında artırdığını gösteriyor. Ayrıca anket sonuçları bu iddiayı desteklemektedir. Ankete katılanların yarısından fazlası aynı cevabı vermiştir. Bu da kendilerine aynı gün teslimat seçeneği sunulsaydı daha sık çevrimiçi satın alacağını söylüyor.
Bu yazı Ludwig Hausmann, Nils-Arne Herrmann, Jan Krause, and Thomas Netzer tarafından kaleme alınmıştır. ” Same-day delivery: The next evolutionary step in parcel logistics” yazısında derlenmiştir.
Bir sonraki yazımızda konunun son boyutu olan Lojistik Servis Sağlayıcılar’ın perspektiften konuyu ele alacağız.
Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…
Projeyi GörüntüleSudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…
Projeyi GörüntüleSagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…
Projeyi GörüntüleUçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…
Projeyi GörüntülePoseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…
Projeyi Görüntüle1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…
Projeyi GörüntüleKozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…
Projeyi GörüntüleTürkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…
Projeyi GörüntüleOtomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…
Projeyi GörüntüleTedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…
Projeyi Görüntüle