Lojistik Hizmet Sağlayıcıları

Lojistik Hizmet Sağlayıcıları

Lojistik hizmet sağlayıcıları (LSP), depo işlemleri, sipariş işleme, sipariş taşıma vb. gibi Tedarik Zinciri Yönetimi (TZY) yardımı sunmaya odaklanan bir organizasyondur. Güvenilir bir LSP, kurumsal gelişme ve büyüme için önemli bir faktördür. Bu nedenle doğru LSP ile çalışmak, bir organizasyonun etkin bir şekilde optimize etmesine ve potansiyel büyüme için plan yapmasına yardımcı olabilir. Lojistik hizmetlerin dış kaynak kullanımı riskli görünse de, genellikle karlı bir organizasyonun büyüme eğrisinde önemli bir süreçtir ve uygun bir LSP bulursanız organizasyonlar için önemli avantajlar sağlayabilir. Dış kaynak kullanımında doğru tedarikçi ile çalışmak ve maksimum verimi alabilmeniz için sizlere sözleşme ve ihale yönetiminde danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Hizmetlerimiz ile ilgili bilgi almak için sitemizde Lojistik Dış Kaynak Kullanımı ve İhale Yönetimi başlığını inceleyebilir ve bizlerle mail veya telefon yoluyla iletişime geçebilirsiniz.

LSP’lerin farkları

LSP’ler genellikle büyük envanter yönetimi ve depolama çözümleri, siparişlerin iletilmesi ve uluslararası lojistik sağlarlar. Organizasyonel ihtiyaca ve talebe bağlı olarak, 1PL’den 6PL’ye kadar farklı türde LSP bulunmaktadır. En çok kullanılan ve talep edilen hizmet seviyeleri üçüncü taraf lojistik (3PL) veya dördüncü taraf lojistik (4PL) olarak kategorize edilebilir. Bu, şirketlere tedarik zincirlerindeki görevleri ve aktiviteleri dış kaynak kullanımı yoluyla özel bir uzmana devretme imkanı sağlar.

3PL’lerin Avantajları

Kaynak Ağı: Bir 3PL, iç tedarik zincirlerine fayda sağlayan geniş bir sistem ağına sahiptir; bu nedenle tüm lojistik süreçlerini baştan sona kadar yönetebilirler. Bağlantıları ve teşvikleri nedeniyle kurumsal sermayeyi giderlerden tasarruf edebilirler ve müşterilere daha hızlı hizmet sağlayabilirler.

Para ve çaba tasarrufu: Lojistik operasyonlarını uygulamak için bir 3PL, depo merkezlerine, teknolojiye, taşımacılığa ve çalışanlara yatırım yapma ihtiyacını azaltır. Fatura düzenleme, denetleme, güçlendirme, personel ve optimizasyon gibi işleri yönetebilirler.

Dayanıklılık ve Uyarlanabilirlik: 3PL’ler envanter gereksinimlerini ve sipariş miktarlarını karşılamak için kapasite, taşıma ve işgücünü genişletebilirler ve stratejik analitikleri kullanarak daha esnek bir tedarik zinciri yaklaşımının tadını çıkarabilirler.

3PL’lerin Dezavantajları

Ancak, 3PL’lerin bazı dezavantajları vardır. Müşteri deneyimi ve memnuniyeti üzerinde kontrolleri eksiktir ve envanter yönetim sistemi çok daha etkisizdir. Tüketici satın alımları yetersizse, bu süreç zaman alıcı ve maliyetlidir. Küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ’ler), büyük işletmelerden daha fazla fayda sağlayabilir. Ayrıca, 3PL firmasının yaptığı hatalar organizasyonun sorumluluğuna atılır ve hizmet sağlayıcısına artan bir bağımlılık vardır.

4PL’lerin Avantajları

Etkili 4PL’ler, ambalajdan son kilometre taşımacılığına kadar taşımacılığı optimize ederek daha iyi bir müşteri deneyimi sunmayı öğrenirler. 4PL’ler, işletmelerin operasyonlarını yeni yüksekliklere taşıyabilen bir dizi kaynağa ve altyapıya erişime sahiptir. Ayrıca, organizasyonel ve operasyonel uzmanlıkları bir işin ana iş hedeflerine odaklanabilmesi için bir süre alabilir.

4PL’lerin Dezavantajları

4PL’lerin yüksek maliyeti, sunulan birçok hizmetten dolayı, uzmanlık ve bilgi karşılığında bu kadar çok yetkiyi bırakmaları ve sağlayıcının yeterli açıklık ve hesap verebilirlik sağlamamaları gibi dezavantajları vardır. Performans bilgilerine erişim, lojistik sağlayıcısının insafına bağlıdır ve her şeyden birinci elden bağımlı olduğu için organizasyonel değişiklik gerektirir.

Lojistik Dış Kaynak Kullanımı ve İhale Yönetimi

Organizasyonlar, ihtiyaçlarına ve gereksinimlerine bağlı olarak uygun ve güvenilir bir 3PL veya 4PL kullanmayı düşünmelidir. Dış kaynaklı iş ortakları, organizasyonların içinde envanter, teknoloji, taşıma vb. gibi yatırım yapma ihtiyacı olmadan aynı anda zaman ve para tasarrufu yapmalarına yardımcı olabilir. Ayrıca, 3PL’lerin danışmanlık işlevine sahip olmaları nedeniyle organizasyonlar, tedarik zincirlerini akıcılaştırabilir ve optimize edebilir, verimliliği artırabilir ve verimsizlikleri ortadan kaldırabilirler. Aynı süreçte, 3 ve 4PL’ler insan sermayesi, sofistike teknoloji, lojistik altyapısı, 3 ve 4PL’nin mevcut ortaklarıyla ağ kurma vb. gibi kaynakları kullanır.

3PL’ler/4PL’ler ayrıca organizasyonların hizmet kalitesini artırmalarına yardımcı olurken müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için depolama, taşıma, insan kaynakları vb. alanlarında esneklik ve ölçeklenebilirlik sunarlar. Bu nedenle, LSP’ler hızlı ve güvenli hizmetlere odaklanır. Ayrıca, rekabetten sıyrılmak için çoğu farklılaşma stratejilerine sahiptir, örneğin çevresel sorumluluk. Bu özelliklere sahip LSP’lerle işbirliği yapmak organizasyona otomatik olarak fayda sağlar.

Sözleşme Müzakereleri

LSP’ler bölgesel, ulusal, uluslararası veya küresel düzeylerde faaliyet göstermektedir. Bu nedenle onları dış kaynaklı hizmet almak ve onlarla sözleşme yapmak için uygun yasaları ve düzenlemeleri uygulamayı gerektirir. Bu nedenle, her iki tarafın da tekliflerini, maliyetleri, pazar dalgalanmalarını, fiyat dalgalanmasını ve müzakere sırasında kararlarını etkileyen diğer önemli faktörleri iyi bilmeleri önemlidir.

İletişim her sürdürülebilir, kârlı müzakerenin anahtarıdır. Bu nedenle, özellikle başlangıç aşamasında her iki tarafın da bilgi alışverişi yapmak ve ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini açıkça belirtmek ve diğer tarafları bilgilendirmek için dürüst ve şeffaf bir yol izlemesi gerekmektedir. Müşteriler ve LSP’ler beklentilerini ve gereksinimlerini net bir şekilde belirtmeli ve diğer tarafları bilgilendirmelidirler, böylece kısa ve uzun vadeli çatışmaları ve hayal kırıklıklarını önleyebilirler.

Sonuç

Çoğu şirket, ana iş yeteneklerine odaklanmalıdır ve bunlar genellikle iç taşımacılık ve lojistik işlerine dahil değildir. Bu nedenle, üreticilerin, tedarik zinciri boyunca LSP’ler dahil olmak üzere dış kaynaklı iş ortakları ile işbirliği yapmadan hayatta kalmaları zor olduğu söylenebilir. Bu nedenle, LSP’ler, organizasyonlar tarafından dış kaynak kullanımı yoluyla dış kaynaklı iş ortaklarının sağlayabileceği farklı lojistik hizmet setlerine, organizasyonların ihtiyaçlarına bağlı olarak hizmet ederler.

Ancak, hizmetleri ve iş ortaklarını dış kaynak kullanımı yoluyla kullanmadan önce müşterilerin kendi şartlarını ve koşullarını, ihtiyaçlarını, finansal, malzeme, insan kaynağı ve diğer kaynaklarını vb. tanımlamaları ve ardından müzakerelere girmeleri gerekmektedir. Ayrıca, hizmet ihtiyaçlarını belirlemeleri gerektiği dereceyi önceden tanımlamaları gerekir, çünkü 1PL’den 6PL’ye kadar farklılık gösterirler. Diğer taraftan, LSP’ler kapsitelerini, yükümlülüklerini, performans seviyelerini, piyasaya verdikleri sözleri vb. bilmelidirler, bu nedenle her iki taraf da kazan-kazan odaklı olmalıdır. Aksi takdirde, işbirliği uzun vadede işlemeyecektir. Bu nedenle, en sık kullanılan LSP’lerin 3PL veya 4PL olduğu söylenebilir, 3PL’lerin ana odak noktası lojistikken, 4PL’lerin odak noktası tüm tedarik zinciridir. Her ikisi de diğer LSP’ler gibi avantajlara ve dezavantajlara sahiptir.

Eğer sizler de lojistik operasyonlarınızda hizmet sağlayıcıların gücünden faydalanmak için dış kaynak kullanımını planlıyorsanız sizlere Lojistik Dış Kaynak Kullanımı ve İhale Yönetimi başlığı altında Teknik Şartname Hazırlama, Tedarikçi Araştırması, İhale Yönetimi ve Sözleşme Geliştirme & Müzakere başlıklarında hizmet vermek isteriz.

Son Projelerimiz
Starbucks Depolama Yönetimi ve Dağıtım Optimizasyon Projesi

Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…

Projeyi Görüntüle
Sudesan Depolama, Üretim Planlama ve Envanter Optimizasyon Danışmanlık Projesi

Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…

Projeyi Görüntüle
Sagaza Depo, Planlama ve Lojistik Sistem Geliştirme Projesi

Sagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…

Projeyi Görüntüle
John Galt Solution Tedarik Zinciri Planlama Çözümleri

Uçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…

Projeyi Görüntüle
Decathlon Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Poseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…

Projeyi Görüntüle
Eczacıbaşı-Monrol, Tedarik Zinciri Yönetiminde CRM Uygulamaları

1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…

Projeyi Görüntüle
Rebul Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Kozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zinciri Yönetimi Danışmanlığı ve Dijital Dönüşüm Projesi

Türkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…

Projeyi Görüntüle
Groupe PSA Yedek Parça Depo Konsolidasyon ve Depo Tasarım Projesi

Otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm Danışmanlık Projesi

Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…

Projeyi Görüntüle