Online Gıda Sevkiyatı

Online Gıda Sevkiyatı

Önceleri niş bir fenomen olan online alışveriş, geçtiğimiz 16 yıl içerisinde giderek büyüdü. Ayrıca yaklaşık 200 milyon Amerikalının kullandığı bir platform haline geldi. Uzun yıllar boyunca market alışverişine e-ticaret devrimi tarafından büyük ölçüde hiç el sürülmedi. Ancak son zamanlarda, Amazon gibi önde gelen online perakendecilerin bu durumu değiştirmek istemektedir. Bunu da açık bir şekilde şiddetle arzuladığını görmekteyiz.

Amazon şirketinin CFO’su Brian Olsavsky’nin vurguladığı en önemli nokta ise gıda malzemelerinin ve tüketim mallarının şirketin gelecekteki başarısı açısından ne kadar önemli olduğunun anlaşılmasıdır.

Gıda maddelerinin satılması açısından online perakendecilerin karşılaştığı en büyük zorluk her zaman lojistik ile ilgili olmuştur. Yanda gösterilen grafik bunun nedenlerini örneklerle açıklamaktadır. Ürünlerin nakliyesi söz konusu olduğunda ve tüketicilere çeşitli teslimat seçenekleri sunulduğunda, büyük çoğunluğunun en ucuz teslimat şeklini seçtiği görülmüştür. Gıda maddelerinin teslimi için hız çok kritik bir öneme sahiptir. Ayrıca taze yiyecekleri tüketiciye hızlı, güvenilir ve düşük maliyetli bir şekilde ulaştırmak için bir yol bulmak kolay olmaktan çok uzaktadır.

Karşılaşılan lojistik problemlerden ötürü, son kilometre sorununu çözmek isteyen birkaç büyük oyuncunun yakın gelecekte online yiyecek sektörünü domine etmesi beklenmektedir. Zaman içerisinde Amozon ve Ebay gibi şirketler bu konuyla alakalı özel çalışmalar gerçekleştirmektedir. Projelerde özellikle tercih edilen bu firmalar hız ve tazelik bağlamını yakından takip ediyor.

Global şirketler nakliye olayının ciddiyetine vardıkları andan itibaren araştırmalara başladılar. Bu dönemde, gerçekleşen bütün araştırmalar büyük problemlere işaret etmektedir. Ancak dünyadaki ekonomik koşullar göz önüne alındığında şu anda bunlar uzun vadeli planlarla çözülebilir. İlerleyen zamanlarda muhtemelen yeni çözümler sunulacaktır. Bu çözümler zamanla geliştirilerek daha da desteklenecektir. Şirketler ve müşteriler arasında ki en büyük problem ortadan kaldırılmalıdır.

Son Projelerimiz
Sudesan Depolama, Üretim Planlama ve Envanter Optimizasyon Danışmanlık Projesi

Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…

Projeyi Görüntüle
Sagaza Depo, Planlama ve Lojistik Sistem Geliştirme Projesi

Sagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…

Projeyi Görüntüle
John Galt Solution Tedarik Zinciri Planlama Çözümleri

Uçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…

Projeyi Görüntüle
Decathlon Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Poseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…

Projeyi Görüntüle
Eczacıbaşı-Monrol, Tedarik Zinciri Yönetiminde CRM Uygulamaları

1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…

Projeyi Görüntüle
Rebul Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Kozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zinciri Yönetimi Danışmanlığı ve Dijital Dönüşüm Projesi

Türkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…

Projeyi Görüntüle
Groupe PSA Yedek Parça Depo Konsolidasyon ve Depo Tasarım Projesi

Otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm Danışmanlık Projesi

Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…

Projeyi Görüntüle
Dijital Dönüşüm Lojistik Danışmanlık Projesi

Durable Grup dijital dönüşüm ile aramıza katıldı. Durable Grup Özbekistan’ın…

Projeyi Görüntüle