JDA Software ve KPMG LLP’den tedarik zinciri yöneticileriyle yapılan ortak bir anket gerçekleşti. Perakendeciler tedarik zincirlerinde müşteri beklentilerine ayak uydurabilmek için yatırıma yönelmektedir. Üreticilerin önceliğinin çeviklik ve inovasyonun yatırım yapmaya yöneldiklerini göstermiştir. Tedarik zincirinde teşvik oldukça önemlidir.
Incisiv tarafından yürütülen 2018 Sayılı Dijital Tedarik Zinciri Yürütme Araştırması sonuçları ortaya çıkarmıştır. Üreticilerin ve perakendecilerin ortak noktasını ortaya koydu. Yarıdan fazlası, dijital tedarik zinciri yatırımlarında temel motivasyon olarak gerçek zamanlı görmektedir. Bu da ürün görünürlüğüne olan ihtiyacı öne çıkardı.
2018 Dijital Tedarik Zinciri Yürütme Araştırması, perakendecilerin ve üreticilerin pazardaki hızı iyileştirmek ve karlı bir şekilde üstün bir müşteri deneyimi sunmak için yenilikçi teknolojileri ve stratejik ittifakları nasıl kullandıklarını özetliyor.
Ankette, her iki perakendeci (%57) ve üreticiden (%50) birinin, yatırımın en üst sebebi olarak gerçek zamanlı ürün görünürlüğü olduğunu söylemiştir.
Bilişsel / tahmine dayalı analitikler, tahminleme, araç rotalama ve stok optimizasyonu dahil olmak üzere tedarik zincirinin tüm kısımlarını etkileme yeteneği nedeniyle yöneticiler tarafından en güçlü teknoloji olarak görülmektedir.
Üreticiler, en yenilikçi teknolojiler olarak blockchain ve otonom araçları görüyor. Şirketlerin yarısı önümüzdeki 24 ay içinde bunları test etmek için planlama yaptı.
Perakendeciler müşteri beklentilerini aşarak başarılı olmaktadır. Ayrıca birçoğu net bir entegre stratejiden yoksun oldukları için geride kalıyor. Perakendeciler için en önemli engeller arasında yönetim desteği eksikliği bulunmaktadır. Bu da (%70), sınırlı BT bütçesi (% 60) ve entegre bir strateji olmaması (%30) bulunmaktadır.
Bu yazı supplychaindigital.com adresinde James Henderson yazısından derlenmiştir.
Tedarik Zinciri ve Teşvik
Tedarik Zinciri ya da lojistik ağı, bir işletmenin olmazsa olmaz kilit noktalarından biridir. Tanım olarak ise, ürün ya da hizmetin tedarikçiden müşteriye doğru hareketidir. Bunu kapsayan ve bu süreç içerisindeki örgütler, insanlar, teknoloji, faaliyetler ve kaynaklar sistemlerinin bütününe verilen isimdir. Bir işletme için tüm işletme süreçlerini ilgilendirir. Ayrıca işletmeye ait tüm ürün ve hizmetlerin tedarikçiden başlayan yolculuğundan müşteriye kadar ki sürecini içerir. Bu da gerçekleşen teknolojik olayları, müşteri ilişkilerini (tedarikçiler, üreticiler, dağıtımcılar, perakendeciler, toptancılar ve tüketicilere kadar bir ilişki söz konusudur), insan kaynakları gücünü, işletme faaliyetlerini içinde barındırır. Tedarik zincirinin iyi bir şekilde yönetilmesi için kaliteli bir Tedarik Zinciri Yönetimi Planı oluşturulmalıdır.