İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde yürütülen Turquality Projesi Yönetici Eğitimleri doğrultusunda “Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimi” Poseidon Consulting tarafından başarı ile gerçekleştirildi.
17 farklı firma katılmıştır. Ayrıca 36 kişinin katıldığı program ile tedarik zincirinin uçtan uca tüm dinamikleri aktarılmıştır. Dahası talep tahminin stoklar üzerindeki etkisini inceleyecek katılımcıların interaktif olarak dahil oldukları simülasyon oyunu oynanmıştır.
5 yıldır Poseidon tarafından uygulanan bu uygulama eğitimi ile tüm katılımcılara stok yönetiminin detayları aktarılmıştır. Talep tahmin, tedarik yönetimi, üretim planlama ve dağıtım süreçleri üzerindeki etkisi ilgili oyuncuların simülasyon içinde roller alarak aktif olarak yaşamaları sağlanmıştır. Ayrıca kamçı etkisinin sonuçları hep birlikte değerlendirilmiştir.
Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimi Nedir?
En temel düzeyde tedarik zinciri yönetimi (SCM), hammadde tedarikinden ürünün nihai varış noktasına teslimine kadar bir ürün veya servisle ilgili mal, veri ve finans akışının yönetilmesidir. Birçok kişi tedarik zinciri ile lojistiği aynı kefeye koysa da lojistik aslında tedarik zincirinin sadece bir bileşenidir. Günümüzün dijital tabanlı SCM sistemleri, ürün veya hizmet oluşturma, sipariş yerine getirme ve bilgi takibine katılan tedarikçiler, üreticiler, toptancılar, nakliye ve lojistik sağlayıcıları ve perakendeciler gibi tüm taraflar için malzeme taşıma ve yazılım olanakları içerir.
Tedarik zinciri faaliyetleri alma, yaşam döngüsü yönetimi, tedarik zinciri planlaması, lojistik ve sipariş yönetimini kapsar. SCM ayrıca küresel tedarikçilerin üretim süreçlerinin yönetimi gibi küresel ticaret faaliyetlerinde de kullanılabilmektedir.
Tarihi
Tedarik zincirleri, oluşturulan ve satılan ilk üründen başlayarak en eski zamanlardan beri var olmuştur. SCM, sanayileşmeyle birlikte karmaşık hale gelmiştir. Bununla birlikte şirketlerin mal/hizmet üretme ve sunma konusunda daha verimli çalışmalarını sağlamıştır. Örneğin, Henry Ford’un otomobil parçalarını standardize etmesi, bir örnektir. Ayrıca seri üretimi sağlayarak bir çığır açmış ve büyüyen müşteri kitlesinin taleplerini karşılamasını sağlamıştır. Zaman içinde yaşanan gelişmeler (bilgisayarların icadı gibi), SCM sistemlerini daha da karmaşık hale getirmiştir. SCM, nesiller boyunca tedarik zinciri uzmanları tarafından yönetilen doğrusal, sessiz bir işlev olarak varlığını korumuştur.
Ancak bu durum internet, teknolojik inovasyon ve talebe dayalı küresel ekonominin patlama yapmasıyla değişmiştir. Günümüzün tedarik zinciri artık doğrusal bir varlık değildir. Günün 24 saati erişilebilen farklı ağlardan oluşan karmaşık bir yapıdır. Bu ağların merkezinde, siparişlerinin istedikleri zaman, istedikleri şekilde yerine getirilmesini talep eden tüketiciler yer almaktadır.