Uzun süredir yüksek enflasyon, birçok işletme sahibi ve tüketici için uzakta kalmış bir kavramdı. Ülkemizin ciddi bir enflasyon yaşamasından bu yana uzun bir geçti. Ancak geçtiğimiz yıllar, enflasyonu tüketiciler ve tedarik zinciri ortakları için önemli bir endişe kaynağı haline getirdi. Bu yazıda enflasyonun tedarik zincirini etkileyen hemen hemen her şeyin maliyetlerini nasıl artırdığı ve işletmenizin buna nasıl etkili bir şekilde yanıt verebileceğini verebileceğimiz tedarik zinciri ve lojistik danışmanlık hizmetleri ile beraber özetledik.
Enflasyon, bir ekonominin artan fiyatlarının oranını ölçer. Bu durum mevcut olduğunda, ücretler, talep ve belirli hizmetlerin mevcudiyeti gibi diğer alanları etkiler. Enflasyonun depolamayı ve tedarik zincirini nasıl etkiliyor:
Enflasyonun yaygın bir etkisi, mal ve hizmetlere olan talebin daralmasıdır. Diğer bir deyişle, fiyatlar yükseldikçe insanlar daha az mal satın alacaktır. Bu, depo alanı, işçilik ve nakliye gibi şeylere olan ihtiyacı etkileyecektir. İşletmeniz geçmişte yaptığı aynı miktarda mal üretmeye veya depolamaya devam ederse, muhtemelen satamayacağı fazlalıkla sonuçlanacaktır.
Enflasyon sadece raflardaki ürünlerin fiyatlarını etkilemez. Ayrıca hammadde, nakliye ve işçilik gibi şeylerle ilgili doğrudan maliyetleri de artırır. Bazı hammaddeler kıt olmaya devam eder, bu da fiyatlandırmayı eder ve nakliye ve depolama endüstrilerinde sürekli işgücü sıkıntısnı artırır. Akaryakıt fiyatları da lojistikte çok önemli bir faktör olarak, sürücü sıkıntısından önce zaten yükselen navlun ve nakliye maliyetlerini artırır.
Lojistik endüstrisindeki bazı işletmeler, çalkantılı zamanlarda ayakta kalabilmek için farklı işletme sermayesi fon kaynaklarına güvenir. Ancak enflasyon denklemin bir parçası olduğunda, yüksek faiz oranları da öyle. Merkez Bankası faiz oranlarını yükseltmeye devam ettiğinde, bu durum küçük işletmeler için kısa vadeli borçlanmayı karşılanamaz hale getirir.
Depolar ve Tedarik Zinciri Ortakları Enflasyona Nasıl Yanıt Verebilir?
Birçok tedarik zinciri ve lojistik uzmanı, enflasyonun işlerini nasıl olumsuz etkilediğini görüyor. Bu etkiler, geciken siparişleri, uzun tedarik sürelerini, fiyat ve oran artışlarını ve tedarik zinciri istikrarsızlığını içerir. Ancak bu sektörlerdeki işletmeler çaresiz değil.
Bu zorlu ekonomik koşullarla karşı karşıya kalındığında, depoların ve tedarik zinciri işletmelerinin yanıt verebileceği birkaç yol vardır. Tedarik zinciri ve lojistik danışmanlık hizmetlerimiz içerisinde hizmet verebileceğimiz başlıklara fikir verebilmesi açısından aşağıda özet bir yol haritası olarak sizlerle paylaşıyoruz.
Ekonomik belirsizlik zamanlarında sebat etmenin en iyi yollarından biri, mümkün olduğunca esnek olmaktır. Bunu nasıl yapabilirsin? İlk olarak, yalnızca bir üretici, bir nakliye şirketi veya bir lojistik firması ile çalışıyorsanız, çeşitlendirme zamanı gelebilir.
Alternatif tedarikçiler keşfettiğinizde bu, mevcut tedarikçilerinizi daha iyi şartlar sunmaya sevk edebilir. Aynı zamanda, tercih ettiğiniz tedarikçiniz çeşitli tedarik zinciri zorlukları nedeniyle yükümlülüklerini yerine getiremiyorsa, elinizin altında bir yedeğiniz var.
Enflasyon dönemlerinde yapmak isteyeceğiniz son şey, ihtiyacınız olmayan envantere para harcamak. Malzemeyi satın almak, taşımak ve depolamak maliyetlidir. Ve insanlar daha yüksek fiyatlar nedeniyle bir şeyler satın almıyorsa, bu işinizi zora sokabilir.
Envanter amaçlarına yönelik talebi daha iyi tahmin etmek için ambar yönetim sisteminizden (WMS) gelen içgörüleri kullanabilirsiniz. Dijital ikizler, en ihtiyatlı rotayı çizebilmeniz için çeşitli senaryolarda iş performansını simüle etmenizi sağlayan başka bir çözümdür.
Mevcut maliyetlerinize ilişkin ne kadar görünürlüğünüz var? Eksik veya yanlış verileriniz varsa, bir nakit akışı sorunuyla karşılaşmadan önce bu konuyu ele almanın zamanı geldi. Neyse ki, daha iyi öngörülebilirlik sağlayan bazı içgörüler harcamaları iyileştirmenize de yardımcı olabilir.
İçgörülerinizi gözden geçirdiğinizde bu, maliyetleri ortadan kaldırmanın veya azaltmanın çeşitli yollarını keşfetme fırsatı sunar. Örneğin, farklı tedarikçilerden benzer veya aynı ürünleri satın alıyor olabilirsiniz. Öğeler için gönderimi birleştirebilir veya operasyonlarınızı düzene sokmanın başka yollarını keşfedebilirsiniz.
Geleneksel olarak tedarik zincirleri, yalnızca gerektiği kadar iletişim kuran bir dizi ayrı adım ve iş ortakları olarak işledi. Günümüz ortamında, tedarikçiler arasında daha iyi işbirliği, operasyonları düzene sokmanın ve maliyetlerden tasarruf etmenin en iyi yoludur.
Tedarikçilerinizle iletişim kanallarını açarak, hedeflerinize ulaşmanın alternatif yollarını araştırabilirsiniz. Örneğin, belirli bir nakliyeci kullandığınız için veya ürünlerinizin başka bir siparişle birleştirilmesi için fazladan birkaç gün beklediğiniz için indirim alabilirsiniz.
Dijital çözümler, depoların ve diğer tedarik zinciri ortaklarının harcadıkları her dolardan en iyi şekilde yararlanmalarını sağlar. Örneğin, işgücü sorunlarıyla mücadele eden depolar, daha azıyla daha fazlasını yapmak için çeşitli otomasyon çözümleri kullanabilir.
RFID, WMS ve diğer entegre yazılım çözümleri, diğer alanlarda artan maliyetlerin etkisini azaltan işletmelere maliyet tasarrufu sağlayabilir. Otomasyonlu araçların ve ekipmanların kullanılması, tekrar eden görevleri azaltabilir ve bu da bir işi yapmak için gereken çalışan sayısını azaltır.
Enflasyon, üretim maliyetlerini, lojistiği ve depolama ve tedarik zinciri ile ilgili daha birçok alanı doğrudan etkiler. Enflasyonist koşullar mevcut olduğunda, tedarik zinciri olması gerektiği kadar sorunsuz çalışmayabilir. Ancak tedarik zinciri iş ortakları, en zorlu koşullarda bile en iyi genel sonuçları elde etmek için esnekliği, görünürlüğü ve öngörülebilirliği iyileştirecek çözümler uygulayabilir.
Yüksek enflasyon dönemleri tedarik zinciri ve lojistik operasyonlarınızı dönüştürmek ve verimliliğini artırmak için bir fırsat penceresi yaratmaktadır. Yetkin danışman ekibimizle sizlere Envanter Analizi & Planlama, Operasyonel Toplam Maliyet Analizi ve Dağıtım Ağı Tasarımı ve Modelleme başlıklarında gelişim fırsatlarını araştırmak ve yönlendirmek için sizlere hizmet vermek isteriz.
Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…
Projeyi GörüntüleSudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…
Projeyi GörüntüleSagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…
Projeyi GörüntüleUçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…
Projeyi GörüntülePoseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…
Projeyi Görüntüle1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…
Projeyi GörüntüleKozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…
Projeyi GörüntüleTürkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…
Projeyi GörüntüleOtomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…
Projeyi GörüntüleTedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…
Projeyi Görüntüle