Online mağazaların, İngiltere lojistik sektörü için artan oranda tekrar eden müşteri oluşturması beklenmektedir. Bu nedenle İngiltere’de
lojistik depolama yöntemlerinin önemi giderek artmaktadır. Online perakendecilik, siparişleri karşılamaya hazır iyi stoklanmış depolar gerektirmektedir. Mağaza içi stoklar düşük olduğunda depolanan ürünleri perakende satış noktalarına aktaran geleneksel perakendecilerin aksine, online perakendeciler ilgili ürünleri satılana kadar depolarda stoklamaktadır. Bu nedenle online perakendeciler, ürünleri İngiltere’de depolarda daha uzun süre saklama eğilimindedir. Ayrıca bu durumun 2028 yılına kadar gelir artışını destekleyeceği tahmin edilmektedir.
2021’deki araştırmaya göre 2025 yılına kadar online perakendenin tüm alışverişin yüzde 40’ını oluşturacağı tahmin edilmektedir. Online perakendeciliğin büyümesi, 2025’e kadar yaklaşık 8 milyon metrekarelik yeni depo alanına talep yaratabileceği öngörülmektedir.
2019’da 40 bin mağazada yapılan bir araştırmaya göre
online satın alınan ürünlerin yüzde 20’sinin iade olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mağazadan satın alınan ürünlerin ise sadece yüzde 10’unun iade olduğu belirtilmiştir. Ek olarak araştırma, daha kolay ve sıklıkla ücretsiz iade seçenekleri ve online sipariş iadelerinin sayısının Ocak 2022’ye kadar yüzde 35’e yükseldiğini ortaya koymaktadır.
Lojistik Depolama Süreci
İngiltere’de alışveriş yapanların yüzde 70’i, minimum harcama eşiğine ulaşmak istemektedir. Ayrıca ücretsiz teslimata hak kazanmak için genellikle başlangıçta planlanandan daha fazlasını harcamaktadır. Bu nedenle, İngiltere’de yaklaşık 20 milyon müşterisi olan firmaların birçoğu kısa vadeli kredi teklifleri aracılığıyla ‘satın almadan önce deneyin’ seçeneği sunduğundan, iade edilen stokların yeniden paketlenmesi, yeniden işlenmesi ve yeniden gönderilmesi işlemlerini verimli bir şekilde gerçekleştirebilen dağıtım merkezleri sayesinde rekabet avantajına sahip olmaktadırlar. İngiltere lojistik sektörü kesinlikle bu yeni zorluğun üstesinden gelebilecek kapasitededir. Ayrıca şimdiden tersine lojistik, yeniden kullanılabilir ambalajlama ve atık yönetimi konularında çevresel yetenekler geliştirmeye başlamıştır.
Yeterince büyük ölçekli birçok uzman online perakendeci, kendi depo tesislerini işletmektedir. Bununla birlikte, online perakendecilerin rekabeti, geleneksel perakendecileri farklı depo ve dağıtım merkezlerinde çeşitlendirmeye zorlamıştır. Çok kanallı dağıtımın bu işletmeler için önemi artmaktadır. Ayrıca bu durumun depolama alanı için büyüyen bir pazar yaratması beklenmektedir.
Mağazalara ve tüketicilere aynı anda tek bir dağıtım merkezinden teslimat sağlamak, deneyimli İngiltere depo endüstrisi paydaşlarının sunabileceği bir karmaşıklık düzeyi gerektirmektedir. Ayrıca bu durum dikey olarak entegre olmak isteyen perakendecilerin giriş engellerini artırmaktadır.
E-ticaretin büyümesi, COVID-19 salgını ve ardından gelişen online siparişler ile hızlanmıştır. Ürünler perakende satış mağazalarına taşınmak yerine daha uzun süre depoda tutulduğundan, online alışverişteki güçlü büyüme, depolama endüstri hizmetlerine olan talebi artırmıştır. Bu durum ultra büyük depolara olan talebin artmasıyla İngiltere lojistik sektöründe yapısal değişikliklere neden olmaktadır.