E-Ticaret ve İngiltere’de Lojistik Depolama

Ne Yapıyoruz?

İhtiyaçlarınızı beklentiniz doğrultusunda vizyoner bir yaklaşım ile ele alıyor ve ileriye yönelik entegre çözümler sunuyoruz. Taleplerin tespitinden tedarikçilere sipariş verilmesine ve ürünün son kullanıcıya ulaşmasına kadar tedarik zincirinin bütün halkalarının süreç içerisindeki konumu ile bilgi akışı inceliyoruz ve yeniden düzenlemeye ihtiyaç duyulan noktalarda alternatif yapılar tasarlıyoruz.

PSD Poseidon, farklı dallarda mühendislerden oluşan, “multi-disipliner” bir ileri mühendislik çözümleri topluluğudur. PSD Poseidon, tedarik zinciri ihtiyaçlarınız ve beklentileriniz doğrultusunda vizyoner bir yaklaşım ile ele alır ve ileriye yönelik entegre çözümler sunar. Farklı sektörlerden edindiğimiz tecrübelerle müşterilerimize birbirini tamamlayan konu başlıklarında, kapsamlı bir Tedarik Zinciri Danışmanlık Hizmetleri sunmaktayız. Verdiğimiz bütün hizmetlerde kavramsal birikimimizi saha pratiklerinin kısıtlarında şekillendiriyor ve çözümlerimizin her zaman uygulanabilir ve verimli olmasını sağlıyoruz.

Online mağazaların, İngiltere lojistik sektörü için artan oranda tekrar eden müşteri oluşturması beklenmektedir. Bu nedenle İngiltere’de lojistik depolama yöntemlerinin önemi giderek artmaktadır. Online perakendecilik, siparişleri karşılamaya hazır iyi stoklanmış depolar gerektirmektedir. Mağaza içi stoklar düşük olduğunda depolanan ürünleri perakende satış noktalarına aktaran geleneksel perakendecilerin aksine, online perakendeciler ilgili ürünleri satılana kadar depolarda stoklamaktadır. Bu nedenle online perakendeciler, ürünleri İngiltere’de depolarda daha uzun süre saklama eğilimindedir. Ayrıca bu durumun 2028 yılına kadar gelir artışını destekleyeceği tahmin edilmektedir. 2021’deki araştırmaya göre 2025 yılına kadar online perakendenin tüm alışverişin yüzde 40’ını oluşturacağı tahmin edilmektedir. Online perakendeciliğin büyümesi, 2025’e kadar yaklaşık 8 milyon metrekarelik yeni depo alanına talep yaratabileceği öngörülmektedir. 2019’da 40 bin mağazada yapılan bir araştırmaya göre online satın alınan ürünlerin yüzde 20’sinin iade olduğu ortaya çıkmıştır. Ayrıca mağazadan satın alınan ürünlerin ise sadece yüzde 10’unun iade olduğu belirtilmiştir. Ek olarak araştırma, daha kolay ve sıklıkla ücretsiz iade seçenekleri ve online sipariş iadelerinin sayısının Ocak 2022’ye kadar yüzde 35’e yükseldiğini ortaya koymaktadır.

Lojistik Depolama Süreci

İngiltere’de alışveriş yapanların yüzde 70’i, minimum harcama eşiğine ulaşmak istemektedir. Ayrıca ücretsiz teslimata hak kazanmak için genellikle başlangıçta planlanandan daha fazlasını harcamaktadır. Bu nedenle, İngiltere’de yaklaşık 20 milyon müşterisi olan firmaların birçoğu kısa vadeli kredi teklifleri aracılığıyla ‘satın almadan önce deneyin’ seçeneği sunduğundan, iade edilen stokların yeniden paketlenmesi, yeniden işlenmesi ve yeniden gönderilmesi işlemlerini verimli bir şekilde gerçekleştirebilen dağıtım merkezleri sayesinde rekabet avantajına sahip olmaktadırlar. İngiltere lojistik sektörü kesinlikle bu yeni zorluğun üstesinden gelebilecek kapasitededir. Ayrıca şimdiden tersine lojistik, yeniden kullanılabilir ambalajlama ve atık yönetimi konularında çevresel yetenekler geliştirmeye başlamıştır. Yeterince büyük ölçekli birçok uzman online perakendeci, kendi depo tesislerini işletmektedir. Bununla birlikte, online perakendecilerin rekabeti, geleneksel perakendecileri farklı depo ve dağıtım merkezlerinde çeşitlendirmeye zorlamıştır. Çok kanallı dağıtımın bu işletmeler için önemi artmaktadır. Ayrıca bu durumun depolama alanı için büyüyen bir pazar yaratması beklenmektedir. Mağazalara ve tüketicilere aynı anda tek bir dağıtım merkezinden teslimat sağlamak, deneyimli İngiltere depo endüstrisi paydaşlarının sunabileceği bir karmaşıklık düzeyi gerektirmektedir. Ayrıca bu durum dikey olarak entegre olmak isteyen perakendecilerin giriş engellerini artırmaktadır. E-ticaretin büyümesi, COVID-19 salgını ve ardından gelişen online siparişler ile hızlanmıştır. Ürünler perakende satış mağazalarına taşınmak yerine daha uzun süre depoda tutulduğundan, online alışverişteki güçlü büyüme, depolama endüstri hizmetlerine olan talebi artırmıştır. Bu durum ultra büyük depolara olan talebin artmasıyla İngiltere lojistik sektöründe yapısal değişikliklere neden olmaktadır.
Son Projelerimiz
Starbucks Depolama Yönetimi ve Dağıtım Optimizasyon Projesi

Starbucks, küresel pazarda yüksek kaliteli kahve sunan lider bir marka…

Projeyi Görüntüle
Sudesan Depolama, Üretim Planlama ve Envanter Optimizasyon Danışmanlık Projesi

Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…

Projeyi Görüntüle
Sagaza Depo, Planlama ve Lojistik Sistem Geliştirme Projesi

Sagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…

Projeyi Görüntüle
John Galt Solution Tedarik Zinciri Planlama Çözümleri

Uçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…

Projeyi Görüntüle
Decathlon Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Poseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…

Projeyi Görüntüle
Eczacıbaşı-Monrol, Tedarik Zinciri Yönetiminde CRM Uygulamaları

1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…

Projeyi Görüntüle
Rebul Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Kozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zinciri Yönetimi Danışmanlığı ve Dijital Dönüşüm Projesi

Türkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…

Projeyi Görüntüle
Groupe PSA Yedek Parça Depo Konsolidasyon ve Depo Tasarım Projesi

Otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm Danışmanlık Projesi

Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…

Projeyi Görüntüle