Bir şirket içi dijital düşünce kuruluşu tarafından yapılan bir araştırma, perakendeciler %97’sinin, son noktaya teslimat için mevcut lojistik yöntemlerinin sürdürülebilir olmadığına inandığını ortaya koymuştur.
Raporda, dört müşteriden üçünün zamanında e-ticaret alışverişi teslimatları karşılığında harcama ve alışveriş sıklığını artıracağı tespit edilmiştir. Bu, haftada bir kez çevrimiçi yiyecek sipariş eden müşteri sayısının 2021 yılına kadar % 40’tan % 55’e yükselmesi anlamına gelmektedir.
Memnun müşterilerin %74’ünün şu anda kullandıkları perakendecilerin etkili son nokta teslimat seçenekleri göz önündedir. Ayrıca bunun karşılığında harcamalarını %12’ye kadar artıracağını bildirmiştir. İki saatlik teslimat, marka sadakatini % 55 arttıracak, ancak sadece % 19’u şirket tarafından sağlanacaktır.
Müşteri Sadakati Ve Memnuniyetsizliği
Çalışma ayrıca, sadık müşterilerin iyi bir son nokta teslimat hizmeti için ücretli bir üyelik satın almak isteyeceklerini ve% 65’inin alternatif teslimat hizmetleri kullanmaya istekli olacağını göstermiştir. Müşterilerin % 59’unun yüksek teslimat fiyatlarından, % 47’sinin aynı gün teslimat seçeneğinin olmamasından ve % 45’inin geç teslimatlardan memnun olmadığını belirtmiştir. Memnun kalmayan müşteriler arasında % 48’i rahatsız edici perakendecilerle olan alışkanlıklarını bırakacaktır. Ayrıca geri kalanı harcamalarını % 45 azaltacaktır. Müşterilerin sadece % 1’i teslimat maliyetinin tamamını karşılamaya isteklidir. Son nokta teslimi, tedarik zinciri giderlerinin % 41’ini oluşturmaktadır.
Perakendeciler Son Nokta Teslimat Seçenekleri İçin Çözümler
Bulgulara göre, otomasyon ve teknoloji çözümleri perakendecilerin müşterilerin teslimat beklentilerini karşılarken, karlılığı artırmalarına yardımcı olabilmektedir. Bunlar arasında, son kar dağıtım seçeneklerinin işlenmesi. Ayrıca kar marjlarında % 8 artış sağlayabilecektir. Teslimat kasaları ile iade vardır. Dahası % 9 kar marjı artışına yol açabilecek mağaza bazında teslimatların %50 artırılması yer almaktadır. Daha fazla mağaza otomasyonu uygulamak gerekir. Ayrıca, depolama ve mağazalardan yapılan teslimatların lojistiği düşürmekte ve karı yüzde 14 oranında artırmaktadır.
Perakendecilik Tanımı
Perakendecilik; mal ve hizmetlerin, bir işletme aracılığı ile azar azar son tüketiciye satılmasıdır. Rekabetin çok yoğun olarak yaşandığı bir alan olduğu için perakendeciliği pazarlama şemsiyesi altında değerlendirmek gerekir. Bu nedenle de bu sektörde kalitenin, ürün çeşidinin, fiyatın, ürünün satış yerinin önemi büyüktür. Ayrıca sergileme şeklinin, güvenilir olmanın ve bütün bunların pazarlamasının doğru yapılmasının önemi çok büyüktür. Pazarlama en basit şekliyle firmanın hedeflerine ulaşmak için talebi etkilemeye çalışmasıdır. Perakendecilikte talebin artması, başarı ve hedeflere ulaşma anlamına geldiğine göre pazarlamanın doğru yapılması bir zorunluluktur.