Bir şirket içi dijital düşünce kuruluşu tarafından yapılan bir araştırma, perakendecilerin% 97’sinin, son noktaya teslimat için mevcut lojistik yöntemlerinin sürdürülebilir olmadığına inandığını ortaya koymuştur.
Raporda, dört müşteriden üçünün zamanında e-ticaret alışverişi teslimatları karşılığında harcama ve alışveriş sıklığını artıracağı tespit edilmiştir. Bu, haftada bir kez çevrimiçi yiyecek sipariş eden müşteri sayısının 2021 yılına kadar % 40’tan % 55’e yükselmesi anlamına gelmektedir.
Memnun müşterilerin % 74’ünün şu anda kullandıkları perakendecilerin hızlı ve etkili son nokta teslimat seçenekleri karşılığında harcamalarını % 12’ye kadar artıracağını bildirmiştir. İki saatlik teslimat, marka sadakatini % 55 arttıracak, ancak sadece % 19’u şirket tarafından sağlanacaktır.
Çalışma ayrıca, sadık müşterilerin iyi bir son nokta teslimat hizmeti için ücretli bir üyelik satın almak isteyeceklerini ve% 65’inin alternatif teslimat hizmetleri kullanmaya istekli olacağını göstermiştir. Müşterilerin % 59’unun yüksek teslimat fiyatlarından, % 47’sinin aynı gün teslimat seçeneğinin olmamasından ve % 45’inin geç teslimatlardan memnun olmadığını belirtmiştir. Memnun kalmayan müşteriler arasında % 48’i rahatsız edici perakendecilerle olan alışkanlıklarını bırakacak ve geri kalanı harcamalarını % 45 azaltacaktır. Müşterilerin sadece % 1’i teslimat maliyetinin tamamını karşılamaya isteklidir. Son nokta teslimi, tedarik zinciri giderlerinin % 41’ini oluşturmaktadır.
Bulgulara göre, otomasyon ve teknoloji çözümleri perakendecilerin müşterilerin teslimat beklentilerini karşılarken, karlılığı artırmalarına yardımcı olabilmektedir. Bunlar arasında, son kar dağıtım seçeneklerinin işlenmesi ve kar marjlarında % 8 artış sağlayabilecek teslimat kasaları ile iade ve % 9 kar marjı artışına yol açabilecek mağaza bazında teslimatların % 50 artırılması yer almaktadır. Daha fazla mağaza otomasyonu uygulamak, depolama ve mağazalardan yapılan teslimatların lojistik maliyetini düşürmekte ve karı % 14 oranında artırmaktadır.
İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde yürütülen…
Projeyi GörüntüleTürkiye’nin köklü markalarından, elektrikli ev aletleri sektörünün lider firması ARZUM,…
Projeyi Görüntüle