Son Noktaya Teslimat Seçenekleri Perakendeciler için Sürdürülebilir Değil

Son Noktaya Teslimat Seçenekleri Perakendeciler için Sürdürülebilir Değil

Bir şirket içi dijital düşünce kuruluşu tarafından yapılan bir araştırma, perakendeciler %97’sinin, son noktaya teslimat için mevcut lojistik yöntemlerinin sürdürülebilir olmadığına inandığını ortaya koymuştur.

Raporda, dört müşteriden üçünün zamanında e-ticaret alışverişi teslimatları karşılığında harcama ve alışveriş sıklığını artıracağı tespit edilmiştir. Bu, haftada bir kez çevrimiçi yiyecek sipariş eden müşteri sayısının 2021 yılına kadar % 40’tan % 55’e yükselmesi anlamına gelmektedir.

Memnun müşterilerin %74’ünün şu anda kullandıkları perakendecilerin etkili son nokta teslimat seçenekleri göz önündedir. Ayrıca bunun karşılığında harcamalarını %12’ye kadar artıracağını bildirmiştir. İki saatlik teslimat, marka sadakatini % 55 arttıracak, ancak sadece % 19’u şirket tarafından sağlanacaktır.

Müşteri Sadakati Ve Memnuniyetsizliği

Çalışma ayrıca, sadık müşterilerin iyi bir son nokta teslimat hizmeti için ücretli bir üyelik satın almak isteyeceklerini ve% 65’inin alternatif teslimat hizmetleri kullanmaya istekli olacağını göstermiştir. Müşterilerin % 59’unun yüksek teslimat fiyatlarından, % 47’sinin aynı gün teslimat seçeneğinin olmamasından ve % 45’inin geç teslimatlardan memnun olmadığını belirtmiştir. Memnun kalmayan müşteriler arasında % 48’i rahatsız edici perakendecilerle olan alışkanlıklarını bırakacaktır. Ayrıca geri kalanı harcamalarını % 45 azaltacaktır. Müşterilerin sadece % 1’i teslimat maliyetinin tamamını karşılamaya isteklidir. Son nokta teslimi, tedarik zinciri giderlerinin % 41’ini oluşturmaktadır.

Perakendeciler Son Nokta Teslimat Seçenekleri İçin Çözümler

Bulgulara göre, otomasyon ve teknoloji çözümleri perakendecilerin müşterilerin teslimat beklentilerini karşılarken, karlılığı artırmalarına yardımcı olabilmektedir. Bunlar arasında, son kar dağıtım seçeneklerinin işlenmesi. Ayrıca kar marjlarında % 8 artış sağlayabilecektir. Teslimat kasaları ile iade vardır. Dahası % 9 kar marjı artışına yol açabilecek mağaza bazında teslimatların %50 artırılması yer almaktadır. Daha fazla mağaza otomasyonu uygulamak gerekir. Ayrıca, depolama ve mağazalardan yapılan teslimatların lojistiği düşürmekte ve karı yüzde 14 oranında artırmaktadır.

Perakendecilik Tanımı

Perakendecilik; mal ve hizmetlerin, bir işletme aracılığı ile azar azar son tüketiciye satılmasıdır. Rekabetin çok yoğun olarak yaşandığı bir alan olduğu için perakendeciliği pazarlama şemsiyesi altında değerlendirmek gerekir. Bu nedenle de bu sektörde kalitenin, ürün çeşidinin, fiyatın, ürünün satış yerinin önemi büyüktür. Ayrıca sergileme şeklinin, güvenilir olmanın ve bütün bunların pazarlamasının doğru yapılmasının önemi çok büyüktür. Pazarlama en basit şekliyle firmanın hedeflerine ulaşmak için talebi etkilemeye çalışmasıdır. Perakendecilikte talebin artması, başarı ve hedeflere ulaşma anlamına geldiğine göre pazarlamanın doğru yapılması bir zorunluluktur.

Son Projelerimiz
Sudesan Depolama, Üretim Planlama ve Envanter Optimizasyon Danışmanlık Projesi

Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…

Projeyi Görüntüle
Sagaza Depo, Planlama ve Lojistik Sistem Geliştirme Projesi

Sagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…

Projeyi Görüntüle
John Galt Solution Tedarik Zinciri Planlama Çözümleri

Uçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…

Projeyi Görüntüle
Decathlon Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Poseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…

Projeyi Görüntüle
Eczacıbaşı-Monrol, Tedarik Zinciri Yönetiminde CRM Uygulamaları

1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…

Projeyi Görüntüle
Rebul Tedarik Zinciri Danışmanlık Projesi

Kozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zinciri Yönetimi Danışmanlığı ve Dijital Dönüşüm Projesi

Türkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…

Projeyi Görüntüle
Groupe PSA Yedek Parça Depo Konsolidasyon ve Depo Tasarım Projesi

Otomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…

Projeyi Görüntüle
Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm Danışmanlık Projesi

Tedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…

Projeyi Görüntüle
Dijital Dönüşüm Lojistik Danışmanlık Projesi

Durable Grup dijital dönüşüm ile aramıza katıldı. Durable Grup Özbekistan’ın…

Projeyi Görüntüle