Birleşik Devletler’deki uzun süredir devam eden sürücü sıkıntısı azalmış değil. Şu an ülke çapında 51 bin sürücü açığı olduğunu söyleniyor. Depo Otomasyonu bu konuda yardımcı olabilir.
Lojistik sektöründe çalışan kamyoncular arasında ücretler önemli sorun olarak listelense de tek sebep bu değildir. Ayrıca evden uzakta geçirilen süreler de sürücü adaylarını uzak tutarak taşımacılık için gerekli istihdamın önünde engel oluyor.
Diğer konu ise işin tehlikesi. Kamyonculuk, ülkedeki (ABD) en tehlikeli mesleklerden biri olmaya devam ediyor. 2016 yılında motorlu taşıt operatörleri arasında 1.000’den fazla ölüm vakası yaşanmıştır. Ticari bir sürücü olmak, kolluk kuvvetlerinde çalışıyor olmaktan sekiz kat daha tehlikeli.
Muhtemelen duymadığınız şey, potansiyel sürücü adaylarının seçtiği başka bir sektörün var olması: Depolar.
Grafik, beş yıllık bir dönemde, genel perakende istihdam sektörüne ve kamyon istihdam sektörüne kıyasla, depo otomasyonu istihdam artışı arasında açık bir eşitsizlik olduğunu göstermektedir. Ayrıca depo istihdam oranı %46 artarken, perakende sektörü %7, kamyoncu istihdamı ise %6 arttı.
Otonom depolar çalışmalarına özellikle, Alibaba ve JD.com gibi uluslararası devler, iddialı bir şekilde devam ediyor. Ancak bu çalışmalar ve teknolojiler sahada uygulamaya geçilmesinden daha çok manşetler ortaya konuyor gibi görünmektedir. Ayrıca bunu sadece, istihdamın depo sahasında büyüdüğünü söyleyen rakamlar değil, depo yöneticileri ve kendileri söylüyor.
Depo ve Eğitim Konseyi (WERC) tarafından yapılan yakın tarihli bir araştırmaya göre, Depo yöneticilerinin üçte ikisinden fazlası, teknolojik uygulamaların manşetlerde ve konferanslarda sıcak konular oluşturmaya devam etmesine rağmen, depo personellerinin operasyonlarında öncelikli olduğunu söylüyor.
Rapor, teknolojinin değil, personellerinin büyük varlık olduğunu söylemektedir. Ayrıca birçok işletmenin bundan 10 yıl sonra gelişmekte olan teknolojileri uygulamaya almayı planlamadıklarını söylüyor.
Bu yazı freightwaves.com sitesinde yayınlanan Chad Prevost’un Where are the drivers going? Look no further than the warehouse yazısından çevrilerek derlenmiştir.
Depo uzmanı, kurumların depolama alanlarındaki ürünlerin takibini yapan ve depodaki çalışmalarda görev alan kişidir. Depolama, bir yerden gelen ya da bir yerde üretilen ürünlerin bir süre korunaklı bir alanda muhafaza edilme sürecidir. Bu alanda ürünler sevkiyata hazırlanır.
Sudesan, 1965 yılında kurulduğundan beri her geçen yıl ürün yelpazesini…
Projeyi GörüntüleSagaza, Türk bir kadının moda tutkusundan doğan bir hikayedir. İspanya’nın…
Projeyi GörüntüleUçtan uca tedarik zinciri planlama çözümlerinin önde gelen sağlayıcılarından John…
Projeyi GörüntülePoseidon Danışmanlık olarak Decathlon Türkiye’ye, depo operasyonlarında Depo Tasarımı ve…
Projeyi Görüntüle1985 yılında kurulan, 1995 yılında Bozluolçay ailesi (Bozlu Holding) tarafından…
Projeyi GörüntüleKozmetik üretimi ve perakende satış alanında 126 yıllık tecrübesi ile…
Projeyi GörüntüleTürkiye’nin en büyük çiftçi kooperatiflerden Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nin uluslararası…
Projeyi GörüntüleOtomobil üreticisi ve mobilite sağlayıcısı Groupe PSA’nın Türkiye’deki temsilcisi Groupe…
Projeyi GörüntüleTedarik zincirinde, hammadde üreticisinden, son tüketiciye kadar hareket eden hammadde…
Projeyi GörüntüleDurable Grup dijital dönüşüm ile aramıza katıldı. Durable Grup Özbekistan’ın…
Projeyi Görüntüle