Perakende’de Stok Yönetimini Yapay Zeka Nasıl Değiştirecek?

Perakende’de Stok Yönetimini Yapay Zeka Nasıl Değiştirecek?

Duyarlı perakende zirveye ulaştı ve tahmin ticareti dönemine girmek üzereyiz. Perakendecilerin, bir ekrandaki “satın al” düğmesini tıklamaya ya da oturum açmamış olmasına bakılmaksızın, insanlara kesin ihtiyaç anında – ve belki de bu ihtiyacı hissetmeden – bulmalarına yardım etme zamanı geldi. Bu değişim, insan davranışının anlaşılmasını büyük ölçekli otomasyon ve veri entegrasyonu ile birleştiren deneyimler tasarlamayı gerektirir.

Talep Tahminlemenin ötesinde bir Makine Öğrenme

Perakende devleri, talep tahmini ve fiyatları belirlemek için yıllardır makine öğrenme algoritmaları kullanıyor. 2014’te Amazon patentli tahmini stok yönetim algoritmasını kullanmaya başladı ve satış gerçekleşmeden önce bölge depolarına ürün çıkışlarını yapmaya başladı. Yapay Zeka, makine öğrenimi ve kişiselleştirme teknolojilerinin o günden bu yana geliştiğini söylemek pek de doğru olmaz. Perakendeciler, tedarik zincirlerini ve pazarlarını yönetirken  tahmin etmenin yanı sıra, dinamik olarak ürünleri önermek ve bireysel tüketicilere hitap eden fiyatları belirlemek için daha da fazla Yapay Zeka ve makine öğrenimi kullanmayı düşünmelidirler.

 

Son Projelerimiz
Tedarik Zinciri Yönetimi Eğitimi

İstanbul Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde yürütülen…

Projeyi Görüntüle
Arzum Dış Kaynak Kullanım İhalesi

Türkiye’nin köklü markalarından, elektrikli ev aletleri sektörünün lider firması ARZUM,…

Projeyi Görüntüle